מתוסכלת מרוב דיאטות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
ד"ר לוי שלום. איך אפשר לרדת כ 10 ק"ג באמצעות תזונה בריאה ולא בדיאטה? אני מתוסכלת מכול הדיאטות. אני בעד תזונה בריאה ולא דיאטות כאסח. הבעיה שבמהלך השנים עליתי במשקל וקשה לי להתמודד עם דיאטה או דיאטניות שנותנות לי תפריטים מאד דלים. אני רוצה לרדת במשקל אבל לא להיות רעבה כל היום. האם יש דרך אחרת?
עדי שלום התסכול המתמשך שלך מדיאטות חוזרות ונשנות ברור לי. ליבי איתך. דיאטה אינה ויתור על אוכל ואוכל הוא אחד מהנאות החיים. לכן לתת לאדם דיאטת קאסח או דיאטה דלה באוכל זה עוול שגורם לנזקים רבים: השפעה על חילוף החומרים כל שבהמשך אכילת כמות זעומה זו של אוכל לא תגרום יותר לירידה במשקל, תיסכול רב כפי שאת חשה והרגשת כישלון מצטבר, אני לעולם לא אצליח לעשות דיאטה, אי יכולת לשמור על תפריט כה דל לאורך זמן ולכן אחרי תקופת מה מופיע משבר וישנה התנפלות על האוכל וחזרה למשקל הקודם ואף מעבר לכך. הדרך לעשות דיאטה היא לאכול הכול בצורה מאוזנת לפי כמויות שיומלצו לך על ידי הדיאטנית שלך אך בעיקר למצוא מסגרת שמטפלת בדיאטה שתעזור לך להבין מדוע את רעבה כול היום, מה מהווה אוכל עבורך, שינויי הרגלי חיים והרגלי אכילה. בהצלחה ד"ר לוי
גם אני הייתי מתוסכלת מאוד מהנושא... לפני כחודשיים התחלתי ללכת לקבוצת תמיכה של חלי גרופ .אני אוכלת 6 ארוחות זאת הפעם הראשונה בחיי ,שותה כמו שצריך 3 ליטר והצלחתי לרדת בחודשיים 11.200 ק"ג. סוף סוף אני מרגישה בת אדם... בהצלחה