תזונה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/12/2007 | 10:30 | מאת: אורית 24
בזמן האחרון אני מרגישה תשישות וחוסר בשיווי משקל יש לי הרגשה שיש לי חוסרים בתזונה בעקבות הימנעות ממוצרי חלב ובשר . בשר איני אוכלת כי אני לא אוהבת , לא מסיבות אידיאולוגיות כולשהן ולחלב אני רגישה . אני אוכלת המון ירקות ופירות והמון אורז מלא ולבן , קינואה וירקות מבושלים . בזמן האחרון התחלתי להרבות באבוקדו וסלמון מתוך הנחה שהם ימלאו לי את החוסרים , אך יש לי הרגשה שזה הרבה מעבר לזה . תוכלו בבקשה להגיד לי מאיזה סוגי מזון עליי לאכול כדי להתחזק ? חלבונים וסידן , לא ? אז מהם המזונות המכילים כמות גדולה של חלבונים וסידן ? ומבחינת בשר - איזה בשר / עוף הכי כדאי לאכול על מנת להשיג b12 ולהתחזק ? וכנ"ל לגבי דגים - טונה וסלמון הם טובים לסידן ? חלבון הביצה טוב גם הוא? אינני בקיאה בנושא , אשמח אם תעזרו לי או תפנו אותי לאתר המסביר על אבות המזון וכד' .
לקריאה נוספת והעמקה
15/12/2007 | 10:33 | מאת: אורית 24
16/12/2007 | 09:39 | מאת: מוניקה קרן
שלום אורית, ראשית אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה שלך ולבקש הפנייה לבדיקות דם כדי לברר מאילו חוסרים את סובלת, בעיקר מבחינת ברזל, ויטמין B12, אבץ. סידן, לא ניתן יהיה לבדוק בצורה זו. שנית, אני ממליצה לך לפנות ליעוץ תזונתי. שדיאטנית מוסמכת תרכיב לך תפריט, ותדריך אותך לגבי אכילת מוצרי חלב כשיש רגישות (האם יש לך רגישות לחלבון החלב או לסוכר החלב?). יש הרבה מאכלים שניתן לאכול, למרות רגישות זו, אם מדובר ברגישות ללאקטוז. באופן כללי אני ממליצה לך לצרוך דגים. הם עשירים בחלבון, בויטמין B12, בברזל, וברכיבים חיוניים נוספים. ביצים הם גם מקור טוב לחלבון, ויטמין B12, ומינרלים אחרים. עוד כדאי לאכול קטניות. יחד עם דגנים הם מהווים חלבון מלא (כמו מבשר). סויה היא גם אופציה טובה להחלפת הבשר וגם חלק ממוצרי החלב. לכי ליעוץ. צריך לשקול האם עלייך ליטול תוספי תזונה. בברכה מוניקה קרן