השמנה אצל ילדים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
22/12/2007 | 08:25 | מאת: רינה חכמון
אני בת 35 ובעלי בן 40. שנינו רזים (ללא עודף משקל). אני מבצעת פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע ומאוד מודעת לנושא של תזונה נכונה. יש לנו שלושה ילדים ולשלושתם נטייה להשמנה. אצל הבן הבכור, בן ה-12, ההשמנה מוגזמת. (שוקל כ- 75 עד 80 ק"ג-מסרב להראות לנו את המשקל). ניסיתי להוביל אותו לדיאטניות, שומרי משקל-אך לשווא, הוא מסרב!!!! חשוב לציין שהוא בחוג כדורגל ומתאמן פעמיים בשבוע כשעה וחצי. הבעיה היא שהוא אוכל כל הזמן וכמויות גדולות. אינני יודעת מה לעשות. אני מודאגת שהדבר יפגע בבריאותו. מבחינה חברתית הוא מאוד אהוד ומקובל על חבריו-מזל. מה עושים???????????????איך אפשר לעזור לו?????????????
לקריאה נוספת והעמקה
22/12/2007 | 18:48 | מאת: adi
שלום רינה, לדעתי את צריכה להניח לו. נכון שלא בריא להיות שמן, אבל אל תסבי את מערכת היחסים ביניכם סביב זה!!!! הוא בגיל ההתבגרות שהוא מורכב ומסובך גם כך, אז אל תוסיפי לו. במקום זה הנהיגי בית בריא, של כושר ותזונה נכונה וחיו אתם ההורים לפי זה. מקווה שקצת עזרתי. עדי
24/12/2007 | 09:06 | מאת: מוניקה קרן
שלום רינה, אני מבינה את דאגתך, והיא במקומה, אך אי אפשר להכריח אף אחד, ובטח לא ילדים לעשות דיאטה או לשנות את סגנון האכילה שלו מבלי שהוא רוצה בכך. הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות הוא לנהל אורח חיים בריא בבית, וכך הילדים "יספגו" אותו. זה כולל: 1. ארוחות מסודרות, בזמנים פחות או יותר קבועים. רצוי מאוד במסגרת משפחתית, לפחות של חלק מהארוחות ביום. 2. אוכלים רק ליד השולחן. לא ליד הטלוויזיה, המחשב, בזמן שיחת טלפון, במכונית, בדרך וכד'. 3. לאכול מזון מגוון, הכולל שפע ירקות, פירות, דגנים (רובם מלאים), מוצרי חלב, קטניות, דגים, בשר. 4. להמעיט בטיגון המזון. 5. להמעיט באכילת חטיפים וממתקים (ניתן לשקול לא להחזיקם בבית. אוכלים רק מדי פעם כשקונים בחוץ). 6. לשתות מים. להימנע משתייה ממותקת. 7. לנהל אורח חיים פעלתני הכולל פעילות גופנית סדירה. 8. כל החוקים חלים על כל בני הבית. בברכה מוניקה קרן