יורד במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אבקש לברר מהם הסיבות העקריות לירידה במשקל על אף תזונה נכונה בדיקות הדם ,גסטרו ,תקינים אין לחץ חזה אף הפסקתי פעילות גופנית ירידה של כ4 ק"ג בשנה וחצי לא נורמלית תודה על יעוצכם
ישנם גורמים רבים לירידה במשקל. דוגמאות לגורמים לירידה לא רצונית במשקל עם תיאבון מוגבר: היפרתירואידיזם - פעילות יתר של בלוטת התריס. יש לציין שתיתכן גם ירידה במשקל עם ירידה בתיאבון. סוכרת שאינה מאוזנת מצבי תת-ספיגה במעי - לרוב יהיו מלווים בשלשולים או ביציאות תכופות. פעילות גופנית מוגברת. כאשר מדובר בירידה לא רצונית במשקל עם תיאבון מופחת יש לשלול מחלות כגון מחלות במערכת העיכול, מחלות לב - ריאה, מחלות אנדוקריניות ואף מחלות ממאירות. גם סיבות נפשיות כגון דיכאון או הימצאות במתח נפשי רב יכולות להיות הגורם לירידה במשקל. פנה לרופא המשפחה בהקדם. אין ספק שכשמדובר בירידה במשקל צריך לאתר את הגורם ולטפל בהתאם.
שלום דן, יכולות להיות סיבות רבות לירידה לא מתוכננת במשקל, ביניהן הקשורות למחלות אנדוקריניות כמו היפרתיירואידיזם, סוכרת, מחלות של מערכתהעיכול, תת ספיגה ועד מחלות ממאירות. אני ממליצה לך להמשיך בירור אצל הרופא המטפל, עד מציאת הסיבה. אני ממליצה לפנות ליעוץ תזונתי במסגרת בירור זה. כדאי שדיאטנית, תעריך את צריכת האנרגיה שלך וההוצאה היומית, ותבדוק האם באמת לא הפחתת באופן בלתי מודע אולי, מצריכת המזון שלך. בברכה מוניקה קרן