היקף מותניים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, ברצוני לדעת מהו היקף המותניים המומלץ? באתרים בנושא היה רשום שהמומלץ זה 88 ס"מ לאישה אבל זה נראה לי קצת לא הגיוני כי לי יש 85 ס"מ ואני ללא ספק בעודף משקל (80 ק"ג על גובה 160). הסיבה שאני שואלת היא שאני עוסקת בספורט באופן קבוע ולכן ככל הנראה חלק מסויים מעודף המשקל שלי הוא שרירים (לא כל העודף... אני לא חיה בסרט...), ולכן חשבתי שאולי היקף מותניים, בטן, אגן יהיו מדדים יותר מדויקים במקרה שלי. אשמח לתגובה מקצועית :) יום טוב, נטע
למקצוענים: אין היקף מותניים מומלץ.יחס בריא של היקף מותניים-ירכיים עומד על 0.8 בנשים. אם הקף הירכיים שלך מעל 106 ס"מ יש לך השמנת "אגס" השומן שלך מצטבר בעיקר בירכיים ובישבן. אם הקף הירכיים שלך מתחת ל- 106 ס"מ יש לך השמנת "תפוח" השומן שלך מצטבר השומן שלך מצטבר בעיקר בבטן. כלומר על 85 ס"מ היקף מותן, אופטימום ממוצע להיקף ירך עבורך הוא:106 ס"מ לחובבים: יש לך עודף משקל של 23 ק"ג בערך.לא תרזי רק מספורט והקף המותן הוא רק אחד המדדים לקביעת עודף משקל.את חייבת תזונה נכונה ומאוזנת בנוסף לספורט.יתכן שאת סובלת מ"ליבלבו אגס וגם תפוח" כלומר השומן עלול להיות צבור גם בבטן(השמנה מסוכנת) וגם בירכיים ובישבן(פחות מסוכן). שורת סוף היום:התחילי בדיאטה בהקדם אין לך 23 ק"ג של שרירים!!
שלום נטע, היקף מתניים של מעל 88 ס"מ נחשב למסוכן בריאותית. מדד זה אינו קשור להיקף שהוא ויזואלית/ קוסמטית נאה או מתאים. את נמצאת בעודף משקל. כשתרזי, את תראי ירידה בהיקף המותניים והירכיים. צריך להסתכל על השינוי. לספורטאים יש לרוב היקפים צרים יותר, מלספורטאים חובבים, למרות משקלם הגבוה. זאת מכיוון ששרירים תוספים פחות נפח מרקמת שומן. דרך טובה למדוד את עצמך היא ע"י בדיקת אחוזי שומן. ישנם משקלים הנותנים אופציה כזו, או דיאטנים שמודדים בעזרת מכשיר הנקרא קליפר. בברכה מוניקה קרן