שתייה מרובה של מיים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מקווה שאני בפורום הנכון ושתוכלו לעזור לי אני בחורה בריאה בת 32 הבעיה שלי היא שאני שותה כמות גדולה מאוד של מים ביום (מעל 3 ליטר) האם זה יכול להזיק לי באיזושהי צורה (למשל לכליות)? האם זה נורמלי לשתות כמות כאלו של מים? תודה מיטל
מקובל לפי ממוצעי שתייה שנקבעו בסקרי אוכלוסייה רב-שנתיים לנשים כ-2.2 ליטר ליום. מומלץ שאישה הרה תשתה מדי יום 2.3 ליטר נוזלים ואילו נשים מיניקות אמורות להגביר צריכת הנוזלים עד כדי 3.1 ליטר ליום. ולשאלתך: למרות ששתיית מים מוגזמת מעל ומעבר לצרכים ולכמויות הסבירות-אינה שכיחה, יש השותים מים ל"שוכרה", וגם שתייה מוגזמת של מים אינה טובה לגוף. מצב כזה עלול להעמיס על הכליות עומס מוגבר בעצם פינוי המים והשתנה מוגברת, ועלול להיגרם מצב של היפונתרמיה במיהול רמת הנתרן בדם, כמו שאנו מוצאים לעתים במבוגרים עם מחלת אי-ספיקה גדושה של הלב, המטופלים בחומרים מ?שתנים על מנת להפחית את העומס על הלב. המים טובים לגוף אך במידה, ושתייה מרובה שלהם אינה תמיד משובחת.
שלום מיטל, שתיית מים היא מומלצת מאוד, אך כמו בכל דבר לא כדאי להגזים. כמות הנוזלים המומלצת לשתייה לנשים היא סביב 2-2.5 ליטר. יחד עם זאת כל אחד והההרגלים שלו, ושתיית 3 ליטר מים אינה נראית לי בעייתית. צריכה עודפת של מים עלולה לגרום למיהול יתר של הדם, בעיקר להיפונתרמיה, בצקות ואף לבעיות קרדיאליות. אם את הולכת לשירותים במידה סבירה וצבע השתן הוא צהוב בהיר ולא שקוף. כנראה שהכל בסדר. אם את חשה בצמא מוגבר, כדאי לעבור בירור אצל הרופא המטפל שלך ולבדוק האם יש סיבה רפואית. בברכה מוניקה קרן