מדוע עייפים אחרי הארוחה?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
האם בגלל זרימת דם למערכת העיכול (כפי שלמדנו בבי"ס)? האם זו סיבה יותר מורכבת של רצפטורים במוח? הורמונים? תודה
שלום יוני אני מניח שאתה רוצה למנוע את העייפות או להקטין אותה מהתשובה שאביא ניתן להבין את הבעייה.והפתרון לעייפות לאחר הארוחה: אוכלים! כל 3 שעות אוכלים . מנגנון הרעב והשובע לא השתנה אף פעם, וכמובן שלא השתנה מימי היותך תינוק ועד היום. לגוף האנושי לוקח כ- 3 שעות לפרק ארוחה, למיין, לאחסן ולהשתמש. אם כל 3 שעות תחדש את המלאי חילוף החומרים יגבר, יהיה פחות רעב ופחות לחץ לגוף, רמת הסוכר תישאר בטווח הנורמה . גם מה שאוכלים חשוב- להקפיד על מאכלים בריאים: פחמימות מורכבות ומלאות, חלבונים דלי שומן, פירות וירקות, יוגורטים (ללא סוכר) ופריכיות. במקום עוגיות קוראסונים שתיה ממותקת וארוחת צהרים הררית, לאכול מסודר ומחושב לפי יעוץ אישי הלוקח בחשבון נתונים אישיים, BMI , ופעילות גופנית . תמיד תהיה עייפות מה לאחר ארוחה עיקרית, שאיפתנו שהעייפות לא תשתק מערכות חשיבה ותנועה, אלא שתהיה קלה וקצרה ומייד נשוב לעבודה. מדד הכושר הגופני משפיע ביותר בסוגייה שלפנינו, ככל שאנחנו יותר בכושר כך השפעת העייפות על הגוף תהיה פחות משמעותית. בברכה
שלום יוני, הסיבה העיקרית, בהחלט קשורה לזרימת דם מוגברת למערכת העיכול. העיכול היא פעילות מאוד אינטנסיבית שהגוף נדרש לבצע, וזה דורש הרבה אנרגיה והפעלה של מערכות רבות. תהליכים אלו "גורעים" אנרגיה ממקורות אחרים. נוסף על כך ישנן גם סיבות התנהגותיות, כמו שעון ביולוגי המורה לנו לנוח אחרי החצי הראשון של היום, כבדות פיזית עקב קיבה מלאה וכו'. בברכה מוניקה קרן