השמנה אצל ילדה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, בתי בת 8 וחצי שוקלת 45 ק"ג וגובהה כ-135. היא מלאה יותר מבנות גילה בכיתה. היא מתעמלת פעם בשבוע בכדורסל. כל נסיונותנו לעודד אותה לרדת במשקל נכשלו. אם לא יהיו ממתקים בבית היא תמצא אותם בבי"ס, אצל חברות וכו'. איך ניתן לעזור לה? תודה רבה.
חוק 80-40-10 טוען שאם שני ההורים שמנים הסיכוי לילד שמן 80 אחוז,אם הורה אחד שמן הסיכוי לילד שמן רק 40 אחוז, אם שני ההורים רזים הסיכוי לילד שמן 10 אחוז.הילד אוכל בד"כ את מזונות ההורים. תהליך הגדילה של הילדה לא הסתיים ויתכן שתהיה גבוהה ורזה בעתיד. שלב א-לא להכניס אויבים הביתה:ממתקים.יש אויבים בחוץ אבל זה יקטין בהרבה את הבעיה. מעניין אם יש אחים ואחיות רזים וחשוב להבין מדוע דווקא ילד זה הוא השמן.
שלום יערה, תהפכו את הבית שלכם ליותר בריא וככה היא תחקה אתכם. עדי
שלום יערה, אני מאוד מבינה את מצוקתך ואת רצונך לעזור לילדה. עלייך להתרכז במה שאת יכולה לעשות בשלב זה, ולא במה שהיא צריכה לעשות. את שולטת על מה שקורה בביתכם, וזה הרבה מאוד. אם בבית שלכם יאכלו מזון בריא: שפע ירקות, פירות, מוצרי חלב עד 5%, דגנים (רצוי מלאים), קטניות, דגים ובשר, ימעיטו בטיגון, ימנעו או ימעיטו באכילת ממתקים, חטיפים ושתייה מתוקה, זו התחלה מצוינת. חשוב לאכול ארוחות מסודרות, בשעות פחות או יותר קבועות, ליד השולחן, אם אפשר במסגרת משפחתית. אסור לאכול ליד הטלוויזיה, מחשב, באוטו וכד', רק ליד השולחן בפינת האוכל/ מטבח. כלל חשוב מאוד: כל חוקי התזונה הללו חלים על כל בני הבית, השמנים, הרזים, הקטנים והגדולים. כולם אוכלים בריא. לא מדברים על דיאטה, הרזיה, השמנה וכו'. כדאי לעודד פעילות גופנית נוספת. ההמלצה לילדים היא פעילות יומיומית: חוגים, משחקים בחוץ, צעדה בחברת בן משפחה/ חבר/ הכלב... התחילי בישום ההמלצות הללו. בהמשך אפשר יהיה להתקדם ואולי היא תרצה לעשות שינוי בעצמה. בברכה מוניקה קרן