כולסטרול גבוה ו MPXI גבוה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
30/12/2007 | 14:41 | מאת: MosheL
למומחה הפורום בנושאי דיאטה שלום, בשלושת החודשים האחרונים לקחתי כדורי סימבסטטין עקב כולסטרול גבוה. בדיקת הדם שעשיתי הייתה שבוע לאחר שסיימתי את לקיחת הכדורים. בימים אלו קיבלתי את התשובה של בדיקות הדם. התוצאות לגבי הכולסטרול הן כדלקמן: Cholesterol: 195 HDL Cholesterol: 52 LDL Cholesterol : 133.4 התור לרופאת המשפחה שלי הוא רק בעוד שבוע. מה עושים בינתיים עם התוצאות הגבוהות למרות לקיחת הכדורים. האם מומלץ להמשיך עם הכדורים הנ"ל ? האם ניתן לקבל כדורים כאלה גם ללא מרשם רופא? בעיה נוספת : בפעם הראשונה שאני נתקל בתוצאה גבוהה, בבדיקות הדם שלי, גם ב MPXI גבוה. גלשתי באינטרנט למשמעות בדיקה זו וראיתי שזה אינדיקציה לאנמיה מגלובלסטית. על מה זה מעיד מבחינת התזונה ומה מומלץ לעשות לתקיפת בעיה זו? אודה מאוד על תשובתכם בהקדם האפשרי.
לקריאה נוספת והעמקה
31/12/2007 | 10:57 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום לך : ערכי הכולסטרול התקינים משתנים על פי מצבו הבריאותי של המטופל, מקובל לצפות לרמת LDL נמוכה מ- 100 אם האדם סובל מסוכרת ופחות מ- 70 אם האדם סובל ממחלת לב.בשאר המקרים רמה תקינה נחשבת פחות מ- 130, וגבולית בין 130-160 , כל הערכים במ"ג לדציליטר ושים לב ! מתייחסים לכולסטרול הרע. את הטיפול בסימבסטטין לא מפסיקים גם כאשר מגיעים לכולסטרול היעד, ולכן היית אמור להמשיך את הטיפול עד לפגישתך עם רופא המשפחה. לגבי שאלת האינדקס אני מניחה שאתה מתכוון ל- MPV, כדי להתייחס אליו יש לראות את כל הספירת דם, ערך לא תקין של MPV בלבד, לא מראה על אנמיה מגלובלסטית. היתכן שאתה בלבלת עם MCV ? בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי