הרזיה ללא ספורט
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 17. גובה 1.54 משקל 65. אני מאוד רוצה לרדת בסביבות 10 קילו (לפחות) במשקל אבל יש לי בעיה עם עשיית ספורט, דבר ראשון אני מאוד לא אוהבת פעילות אירובית (פעילות אנארובית כמו כפיפות בטן ודברים כאלה זה דוקוא בסדר) וגם אם אני מחליטה שאולי אני אנסה לעשות הליכה או ריצה זה גם אף פעם לא יוצא לפועל גם בגלל שזה גוזל הרבה זמן וגם בגלל שאין לי מוטיבציה. אם אני אפחית בכמות שאני אוכלת ואשתדל לאכול אוכל פחות משמין אני אוכל לרזות גם בלי ספורט?
יעל, 1. תרשמי מה שאת אוכלת בכל מקום! 2. ספורט! אפשר גם אנאירובי אם את אוהבת. 3. תעדיפי מוצרים הדלים בסוכר ובשומן על אלו העשירים בהם. 4. לא הגעת למשקל הזה ביום אחד ותזכרי שלרדת זה תהליך!!!!! 5. תזכרי שאת עדיין בגיל ההתבגרות ואסור לעבור את התהליך לבד. מקווה שעזרתי, עדי
אני יענה לך בתור מישהי שיש לה קצת ניסיון עם העניין הזה. בעיקרון את יכולה להרזות ללא ספורט..אני קראתי על אנשים שירדו המון במשקל ללא ספורט. אבל מה שאני ממליצה לך זה כן לשלב קצת ספורט לפחות 40 דקות ביום 3-4 פעמים בשבוע. לכי עם חברה או צאי לבד להליכה או עשי כל פעילות שאת אוהבת זה גם ישפר את ההרגשה הפנימית שלך וגם יעזור בתהליך ההרזיה. אני מציעה לך גם ללכת לדיאטנית שתתאים לך תפריט ולא להתחיל עם התהליך הזה לבד. מקווה שעזרתי :]
שלום יעל, ניתן לרדת במשקל גם ללא פעילות גופנית. פעילות גופנית היא הדרך הכמעט יחידה לעלות את ההוצאה הקלורית של הגוף. יחד עם זאת בזמן דיאטה לירידה במשקל, החלק המשמעותי יותר הוא ההפחתה באכילה, בצריכת הקלוריות. זה התורם העיקרי לירידה במשקל. החלק של הפעילות הגופנית עולה בשמירה על המשקל הנמוך שהושג. מחקרים מראים שיותר אנשים מצליחים לשמור על משקלם כאשר הם מבצעים פעילות גופנית באופן קבוע, והכוונה היא בעיקר לפעילות אירובית. אם אינך אוהבת לעשות ספורט, כדאי לנסות לחיות חיים פעילים יותר. כלומר, לבצע פעילות באופן עקיף, ולוא דוקא לשם הספורט: ללכת ברגל לבי"ס במקום לנסוע, לרדת כמה תחנות קודם מהאוטובוס, לעלות במדרגות במקום במעלית, להתנדב להוריד את הזבל וכד'. בהצלחה מוניקה קרן