משקל תקין לילדים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
האם מישהו יכול להפנות אותי לטבלאות/מחשבונים לחישוב משקל תקין לילדים? הבנתי שמחשבון ה-BMI לא מתאים לילדים
http://www.sheba.co.il/h/56/425 יש עקומות גדילה באתר הנ"ל. יש עקומות שונות בין בנים לבין בנות. יש עקומות שונות לגילים 0-2 יש עקומות שונות לגילים 2-20
שלום, עבור ילדים יש עקומות גדילה. אלו נתונים שנאספו המחקים את האוכלוסיה, עפ"י מין, גיל, גובה ומשקל. ואז הנתונים מחולקים לאחוזונים. אם הילד נמצא באחוזון 50 במשקל, זה אומר ש-50% מבני גילו, שוקלים יותר, ו-50% שוקלים פחות, כלומר הוא בדיוק בממוצע. אם הוא נמצא באחוזון 10, אז 90% מבני גילו, שוקלים יותר ממנו והוא בעל משקל נמוך. נבנו עקומות BMI עבור ילדים, ובהם כדאי להשתמש להערכת השמנה אצל ילדים. לדוגמה ילד בן 8, במשקל 25 ק"ג, בגובה 1.2מ', הוא בעל BMI= 17.36, שזה קצת מעל אחוזון 75. נחשב לגבול עליון, אך תקין. דוגמה לעקומות גדילה ניתן למצוא באתר של משרד הבריאות בקישור http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=35&catid=574&pageid=3274 בברכה מוניקה קרן