אשמח לתגובה דחופה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
01/01/2008 | 16:42 | מאת: קרן
בני כבן 4 בקרוב. כשהיה תינוק לא היה אוכל והייתי די דוחפת לך. כיום אני נמצאת במצב שבו הילד אוכל יותר מיידי לגילו וכן בכמיות גדולות יותר. בגן הגננת מגבילה לו את המנה אומרת לו שאכל מספחיק ומי שאוכל הרבה הבטן כואבת..בבית כשחוזר מהגן מרגישה אובססיה לאוכל. השאלה שלי היא האם הגננתנוהגת נכון בתגובתה או שהאובססיה למזון כתוצאה מכך שאומרים לו ומגבילךים אותו?
לקריאה נוספת והעמקה
01/01/2008 | 17:21 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום קרן: ההנחייה כיום חד משמעית !!!! לא להגביל את הילד בכמות המזון אלא לחנך אותו להרגלי תזונה בריאים. אם נחשוב על זה יחד הרי שהטעות הראשונה שלך היתה "לדחוף" לו אוכל כאשר היה תינוק, והדאגה שלך כאם ברורה לי. ילד בן 4 צריך לאכול עד שהוא שבע, ולא צריך להפחיד אותו אלא ללמד אותו לזהות תחושת רעב ושובע, ללמד הרגלים כמו לשבת ליד שולחן בזמן האוכל, לאכול לאט , לגוון את המזונות ולטעום הכל, לדעת שממתקים זה לא בריא אבל לאפשר בצורה מבוקרת. חשוב שתביני שהטיפול במצבים במו שלכם הוא טיפול משפחתי, להורים בעיקר, בסדנאות המשפחתיות שלנו אנחנו מנחים את ההורים כיצד להתמודד במצבים כמו שלך, איך לשנות את הרגלי האכילה בבית, ואיך לגרום לילד לרכוש הרגלי חיים בריאים מבלי להיכנס לעימותים מיותרים, ההורים הופכים להיות שותפים מלאים בתהליך והופכים להיות סוכני השינוי של הבית והמשפחה. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי