עזרה בבקשה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בשלושת הימים האחרונים אכלתי בסביבות ה 1000 קלוריות והיום אכלתי 3000. אם אמשיך כרגיל בשאר השבוע לאכול כמו תמיד, עדיין תהיה עליה במשקל? כלומר החריגה הזאת תשפיע על המשקל? ושאלה נוספת-האם הגיוני שחריגה שכזאת תשפיע חיצונית? אני מרגישה ממש נפוחה וגם בפרצוף... הגיוני שזה רק פסיכולוגי? תודה מראש
שלום איריס, התשובה תלויה בכמה את שוקלת. אם את בעודף משקל גדול וכשאת אוכלת 1000 קלוריות ליום, את חוסכת הרבה קלוריות, אז אכילה של 3000 יום אחד, לא תגרום לנזק. אך אם את בעודף משקל קטן, וע"י התפריט שלך את חוסכת רק 300 קלוריות ליום, נניח, אז אכילה של 3000 קלוריות עלולה לגרום לעליה קטנה. הנפיחות שאת חשה היא בחלקה פיסיולוגית, כי פשוט אכלת הרבה יותר ממה שהיית רגילה בימים הקודמים. הנפיחות בפנים נראית לי פסיכולוגית. בכל אופן טעות אחת לא מכריעה, תמשיכי בדרך הנכונה, היי סבלנית והתוצאות לא יאחרו לבוא. בברכה מוניקה קרן