מה לעשות? אני כבר מיואשת מעצמי.
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/01/2008 | 21:43 | מאת: מאיה
אני בת 17 וחצי 1.74 ושוקלת 67 (שקלתי 62). בחודש האחרון אני אוכלת בצורה לא רגילה- כל הבא ליד-עוגות, מתוקים, מטוגנים וכו'. העלתי ככה 5 קילו! אני מנויה למכון כושר והייתי מתמידה ומתעמלת ואף שומרת על תזונה פחות או יותר נכונה לי. אני מנסה להשליט על עצמי משטר אכילה כלשהו ולשלב פעילות ספורטיבית כמו לפני חודש אבל זה פשוט לא קורה- אין לי מוטיבציה ואני מתעצלת ככה יוצא שאני מעלה עוד קילו ועוד קילו (בדרך כלל אני אוכלת כשאני לחוצה ממבחנים, בדיכאון, כשקר וכו'..) אני נורא מפחדת שלא יהיה לי את הכח רצון הזה לרדת במשקל ולהגיע למשקל שהייתי! וככל שעוברים הימים אני אוכלת עוד מרוב פחד מכל העניין במקום בעצם להרגיע באכילה. מה לעשות?
26/01/2008 | 19:39 | מאת: adi
מאיה, תנסי לחשוב מה קרה בחודש האחרון שגורם לך לאכול ככה. עדי
26/01/2008 | 20:48 | מאת: מוניקה קרן
שלום מאיה, את מתארת אכילה ללא שליטה מסיבות שאינן קשורות לחלוטין לרעב פיסי של הגוף. תחושות כמו לחץ, שעמום או דכאון אינן עוברות, אינן משתפרות ולמעשה אינן מושפעות מהמזון. את פונה לפיתרון לא מתאים לבעיה. בדיוק כמו שאם תהיי רעבה, ובמקום לאכול, תלכי להתקלח, זה לחלוטין לא יפתור לך את בעיית הרעב. אם את לחוצה ממבחן, למדי טכניקות הרגעה, למדי היטב, התכונני טוב לבחינה וכו', כל אלו יורידו את החרדה שלך מהמבחן. אכילה מוגזמת, לא תפחית את הלחץ, אלא עוד תוסיף לתחושה הרעה שלך, במיוחד אם את מנסה לשמור על משקלך ולרזות. לשאר התחושות צריך להתיחס באותו מטבע. למצוא את הפתרון המתאים לבעיה. בברכה מוניקה קרן