אכילה בלילה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני יודעת שלאכול בשעות הלילה זה לא טוב, ועדיין הייתי רוצה תשובה מקצועית... למה בעצם? הגוף מפרק פחות טוב את האוכל והשומנים מצטברים?
שלום לנה, תהליך העיכול דורש הרבה מאוד אנרגיה ופעילות אינטנסיבית של מערכת העיכול, אנזימים, הורמונים ועוד. שנת הלילה אמורה להיות רגועה, ולספק לגוף את האפשרות לנוח מפעילויות אינטנסיביות ולאפשר ביצוע של תהליכים ליליים אחרים. אכילת ארוחה כבדה, עתירת שומנים בסמוך לשעת השינה, מצריכה עיכול אינטנסיבי וארוך, המתנגש עם המנוחה, וכך 2 התהליכים נפגעים. פעולת העיכול עשויה להיות פחות טובה, ועקב כך לגרום גם לאי נעימות פיסית, כגון צרבות, כאבי בטן וגזים. וגם שנת הלילה מופרעת ע"י תהליך העיכול, שחייב להתרחש. זה לא בהכרח גורם לעלייה במשקל. מה שיקבע אם עולים במשקל, הוא סך הקלוריות, אנרגיה שאכלנו, לעומת האנרגיה שהוצאנו. בברכה מוניקה קרן