השמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/01/2008 | 14:29 | מאת: מיטל
שמי מיטל ואני בת 33 בריאה בדר"כ. בחודש שעבר עשיתי בדיקת דם. כל הערכים היו תקינים, פרט לסוכר שעמד על 70. אני צורכת ביום הרבה סוכר באוכל ובמידה ןאני לא אוכלת אני עצבנית, ועייפה. כמו כן סבתי ז"ל הייתה חולה בסכרת. וכשהייתי בהריון של בני הראשון הסוכר שלי עמד על 180. לאחרונה להפתח רעב בלתי נשלט אצלי, משקלי כיום הוא 61 וגבהי הוא 158. אני משמינה מיום ליום וקשה לי לשמור על המשקל והפה. משתדלת לעשות הליכות, אבל בגלל החורף זה מתעקב. מה עושים כדי "לסתום" תאבון והוריד את הצורך בתחושת המתוק? אנא עזרי לי, אני מיואשת מאוד... תודה
28/01/2008 | 20:35 | מאת: adi
שלום מיטל, תאכלי הרבה ירקות!!!!!!!!!!!!!!! תרשמי גם מה את אוכלת!! עדי
29/01/2008 | 19:09 | מאת: מוניקה קרן
שלום מיטל, ראשית, רמת גלוקוז של 70 בצום היא תקינה. אני ממליצה לך לאמץ הרגלי אכילה ואורח חיים בריאים, כדי למנוע עלייה במשקל והתפתחות סוכרת בעתיד. כדאי לאכול ארוחות מסודרות, בשעות קבועות ככל האפשר. לאכול כל 3 שעות. זה יפחית את הרעב בין הארוחות ואת החשק למתוק. לאכול ליד שולחן עם צלחת, ולא תוך כדי הליכה, צפייה בטלוויזיה, נסיעה וכד'. לאכול מזון מגוון מכל קבוצות המזון. כדאי לצרוך שפע של ירקות, מוצרי חלב עד 5% שומן, להעדיף דגנים מלאים, קטניות. כדאי לוותר על ממתקים וחטיפים. להעדיף פירות כקינוח, אך להגביל את הצריכה ל-3 מנות ליום. מומלץ להימנע ממזונות מטוגנים. להעדיף שתיית מים על פני מיצים (כולל מיצים טבעיים) או משקאות ממותקים. וכמובן, לאמץ אורח חיים הכולל פעילות גופנית ברוב ימות השבוע. בברכה מוניקה קרן