אומגה 3 ואגוזי מלך וברזיל.
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
30/01/2008 | 12:59 | מאת: חנן
שלום, בניוזלטר שלכם ציינתם את אגוזי המלך ואגוזי ברזיל כמקורות לאומגה 3. מכיון שלא ציינתם מספרים חפשתי מקורות מידע מפורטים יותר, ולהלן מה שמצאתי. 1. שמן אגוז מלך אומנם מכיל 5% אומגה 3, אבל אומגה 6 בכמות של 50% (פי 10) ולכן איננו יכול לשפר את מאזן האומגות. 2. לגבי שמן אגוז ברזיל מצאתי רק פירוט של כמות האומגה 6, ומזה אני מסיק (אולי מסקנה נמהרת), שכמות האומגה 3 בו איננה ראויה לציון. האם המקורות האלו צודקים ? אם המקורות טועים - אשמח לשמוע על כך. (אני אוהב אגוזי ברזיל). בברכה, חנן רוזן.
לקריאה נוספת והעמקה
30/01/2008 | 23:00 | מאת: דן-1
אומגה 3 מהחי עדיף מאומגה 3 מהצומח. זרעי פשתן ואגוז מלך מכילים אומגה 3 אבל דג סלמון עדיף. יש בשוק כמוסות מהחי וגם מהצומח.אם תבדוק רכוזים לעומת מחיר תגלה שכמוסות מהחי יקרות יותר מכמוסות מהצומח. לעניות דעתי אגוז ברזיל לא מכיל אומגה 3.החומר המעניין שבו למיטב זכרוני הוא הסלניום.
30/01/2008 | 23:30 | מאת: דן-1
אלוף העולם ברכוז אומגה 3 מן הצומח הוא שמן זרעי פשתן-רכוזו 58% !!! באגוז מלך יש רק 5% !!!
02/02/2008 | 21:12 | מאת: מוניקה קרן
שלום חנן, המקור הטוב ביותר לאומגה 3 הוא דגי ים, כמו סלמון, טונה, דניס וכו'. זרעי פשתן הם מקור לאומגה 3 מן הצומח וכן אגוזי מלך. לא ידועה תכולת האומגה 3 באגוזי ברזיל, אם בכלל. בברכה מוניקה קרן
07/02/2008 | 09:25 | מאת: א.
שלום, אצלנו בבית לא מחבבים דגים טריים (רק שימורי טונה, סרדינים והרינג). האם, בנסיבות אלו, אכילת אגוזי מלך וזרעי פשתן מהווה תחליף מספיק לדגי ים צפוני, לצורך קבלת חומצות שומן חיוניות, כולל (אך לא רק) אומגה 3? א.