מים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
במה שתייה רבה של מים במשך היום עוזרת להרזיה? שמתי לב שאני מרזה אם אני מתחילה לשתות הרבה מים גם בלי לשנות את כמות הקלוריות. זה יכול להיות?
שלום למור, כל הכבוד לך -עלית על משהו חשוב מאד לגוף. אגב יש מחשבון מים שמסוגל לעזור לך כמה מים את צריעה לשתות ביום. ולשאלתך: 1. במים אין קלוריות, שומן, כולסטרול ומלח ולכן ניתן לצרוך אותם כמעט ללא הגבלה. למרבה השמחה מתברר ששתיית מים מדכאת את התיאבון באופן טבעי ומעניקה תחושת שובע, גם אם זמנית. מחקר שנערך באוניברסיטת וושינגטון הראה ששתיית כוס מים אחת העלימה תחושת רעב אצל 98 אחוז מהאנשים שהיו בדיאטה. 2. התהליך הביו-כימי של פירוק שומנים מחייב מים. תא שנמצא בהידרציה טובה (רווי במים) יפרק ביתר קלות את השומן שבתוכו, ואילו תא מיובש יאגור את השומן. כלומר, המים חיוניים לתהליך פירוק השומנים בתא! 3. די בחסר מים קטן (סדר גודל של שני אחוזים) כדי לגרום לירידה בקצב חילוף החומרים בשלושה אחוזים. 4. כדי לרדת במשקל אנחנו צריכים גם לאבד נוזלים. הבעיה היא שאם איננו מספקים לגוף מים בכמות מספקת, הוא נוטה לשמר את המים ואינו מפריש אותם. דווקא אספקה רבה של מים מבטלת את מנגנון ההגנה הזה ומאפשרת לגוף "לוותר" על המים. 5. הכליות שלנו לא יכולות לפעול ביעילות גבוהה כשאין בגוף די מים. במקרה כזה חלק מהעומס שלהן מועבר לכבד. אחד מתפקידיו של הכבד הוא להפוך שומן אגור לאנרגיה שימושית לגוף. אבל אם הכבד נדרש לעשות חלק מהפעילות של הכליות, הוא אינו יכול לפעול בניצול גבוה ולכן פחות שומן מפורק. 6. הגוף נזקק למים כדי לדלל את רמת המליחות שלו. מליחות גבוהה גורמת לגוף לשמור על המים כדי שריכוז המלחים לא ישתנה. שתיית מים רבה שוטפת את המלחים והגוף אינו נזקק למים רבים על מנת לשמור על ריכוז מלחים תקין. 7. מים חשובים למנוע את תופעת העור העודף המידלדל לאחר ירידה במשקל. בתהליך התכווצות תאי השומן בזמן הרזיה הם מוצפים במים וכך העור נשאר גמיש ובריא. 8. במהלך פירוק השומנים נוצרים חומרי פסולת והמים עוזרים לשטוף אותם מהגוף. 9. ובונוס אחרון מיוחד למיטיבי שתייה. שתיית מים קרים מחייבת את הגוף לחמם אותם לטמפרטורה שלו (37 מעלות ). חישוב פשוט מראה ששתיית שני ליטר של מים קרים (בטמפרטורה של עשר מעלות) מדי יום, מביאה לאובדן של עד ארבעה קילו בשנה. בברכה
שלום מור, מים הם חסרי קלוריות, ולכן הם מוצר נצרך ביותר בזמן תהליך הרזייה. נוסף על כך הם חיוניים לגוף, ומשתתפים כמעט בכל התהליכים המתרחשים בו, כולל פירוק שומנים. לגבי ההרזיה שלך גם ללא שינוי קלורי: זה יכול להיות, אך כנראה שבכל זאת הפחתת את צריכת הקלוריות. אולי עכשיו את פחות צמאה, לכן אינך מבלבלת בין תחושת הצמא לתחושת רעב. בכל מקרה הבנת מתוך ניסיון חיובי שאת בדרך הנכונה. המשיכי בה. בברכה מוניקה קרן