צלוליט
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
03/02/2008 | 09:34 | מאת: ברך ג.
האם קיימת דיאטה מיוחדת על מנת להיפטר מצלוליטיס בירכיים? גובהי-1.65 מטר משקלי-68 רזה באופן יחסי בחלק העליון. ירכיים רחבות=צלוליט אנא עזרו לי להיפטר מזה. תודה מראש, תבורכו על הפורום הזה.
לקריאה נוספת והעמקה
03/02/2008 | 20:39 | מאת: דן-1
1. התעמלות וספורט לא ימנעו את הופעת הצלוליט. טעות! גם מתעמלות מאד צנומות סובלות מצלוליט. התעמלות אינטנסיבית, תקטין רק את כמות השומן ותחזק את השרירים. 2. שאיבת שומן לא תפתור את בעית הצלוליט. סילוק שומן איננו מחסל את רשת ריקמת החיבור העשירה המסתננת בשומן עצמו אשר מחוברת תעור ויוצרת את הצלוליט. נהפוך הוא! שאיבת שומן יכולה להחמיר את המצב. 3. תזונה בריאה לא תקטין את רמת הצלוליט. תזונה נכונה ובריאה תמיד מומלצת,אך לא תפתור את הצלוליט. נכון בהחלט כי שמירה על משקל נכון של הגוף והמנעות מהשמנה רצויים אצל בעלי צלוליט. השמנת יתר מחמירה את המצב. 4. צלוליט זו לא בעיה רק של נשים. זה קורה גם אצל גברים, אמנם במספרים קטנים יותר, אך בהחלט מופיע. 5. שתיה מרובה של מים לא תשפר את הצלוליטיס. שתיה מרובה של מים מומלצת כאשר מתעמלים, עושים פעילות פיזית, נמצאים על שפת הים וכיוצא בזה. הגוף מתחמם, מאבד נוזלים ויש צורך להחזירם. ריבוי נוזלים באופן סתמי במחשבה שזה ישפר את מראה העור אין לו כל אחיזה במציאות איננו נכון, ויכול להחמיר את מצב הצלוליט בגלל בצקות. לעיתים יכולה להופיע גם רעלת מים, מצב קשה הדורש טיפול רפואי מיידי. אז מה אפשר בכל זאת כדאי לך לעשות? להערכתי אופטימום משקלך מאפשר ירידה של עוד כ-7 ק"ג. לנסות לרדת במשקל באופן הדרגתי, לא בשאיבת שומן חלילה. זה יקטין את מסת השומן הכלואה בתוך הרשת של רקמת החיבור, יפחית את הלחץ וישפר את מראה העור אשר יראה עם פחות בליטת. ישפר אך לא יעלים לגמרי. הצעה נוספת זהו שיזוף מבוקר. כמובן לא בהגזמה כי זה מסוכן. שיזוף יטשטש את מראה הצלוליט בעיני המסתכל, למרות שעדיין הוא קיים. בברכה
04/02/2008 | 11:18 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, אין אפשרות לרזות בחלקים ספציפיים בגוף. בד"כ יורדים במשקל באופן סימטרי, היכן שיש מצבורי רקמת שומן. בכל אופן מספר המלצות לגבי צלוליט: 1. תפריט דל קלוריות וירידה במשקל - יסייע בהפחתת הרקמה השומנית בכל אזורי הגוף, כולל באזורים הבעייתיים של הצלוליט". עודפי השומן באזורי הצלוליט נוטים להיעלם רק לאחר כל שאר העודפים בגוף. 2. מומלץ לאכול תפריט מגוון הכולל דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות, סויה, מוצרי חלב דלי שומן, כמות מתונה של חלבונים מן החי (רצוי דגים), ושמנים בכמות מוגבלת (עדיפים ממקור צמחי). 3. יש להקפיד לפרוס את הארוחות על פני כל היום. 4. לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום. המים מסייעים במתן תחושת שובע ובפירוק השומנים. 5. מומלץ להפחית בצריכת מלח - המלח צובר נוזלים בגוף ומקשה על ניקוזם מהתאים. 6. מומלץ לשלב פעילות אירובית לשריפת שומנים, לפחות 3-4 פעמים בשבוע 45-60 דק', עם פעילות ממוקדת כנגד התנגדות (שימוש במשקולות) להגדלת מסת השריר,3 פעמים בשבוע כחצי שעה. בברכה מוניקה קרן