צמיג בבטן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לפני 5 חודשים ילדתי את בתי המקסימה. בהריון עליתי 12 ק"ג, לאחר הלידה ירדתי קצת במשקל אבל אח"כ עליתי בחזרה את הכל! הנקתי מלא 4 חודשים, אך משחזרתי לעבודה אני משלבת תחליף חלב ושואבת. אני לא מצליחה להוריד את הק"ג העודפים, לא ירדתי אפילו גרם בחודשים האחרונים! לפני ההריון לא ממש דאגתי למשקל, תמיד הייתי רזה כי היה לי אורח חיים פעיל מאוד. אני מאוד בעייתית באוכל, אני לא אוכלת בשר דגים ועוף, בצהריים אני אוכלת בחדר אוכל בעבודה, בדר"כ פחמימות כגון פסטה, אורז, תפו"א... וירקות מבושלים או סלט, תלוי מה יש באותו יום. כמו כן אני לא אוכלת חטיפים וממתקים, למעט במקרים נדירים. בעלי חוזר מאוחר הביתה ולכן אני לא מצליחה לעשות ספורט, מאכילה את הילדה, מרדימה אותה, רוחצת אותה, ובין לבין יש קצת עבודות בבית. האם תוכלו להמליץ לי איזו תזונה כדאי לי לאכול במסגרת המגבלות על מנת להוריד קצת במשקל? תודה רבה מראש.
שלום אימא, ראשית המון מזל טוב. שנית צאי לספורט מוקדם בבוקר. עדי
שלום לך, הרבה מזל טוב לרגל הלידה! את מתארת מצב מאוד אופייני, של סדר יום משתנה, חדש ועמוס של אמא לילדה צעירה שעובדת במשרד ואח"כ בבית. אין זמן, אין סדר והמשקל עולה. ראשית אני חושבת שהחזרה שלך לעבודה תועיל. את תסגלי לעצמך לאט לאט סדר יום חדש, שגם הקטנה תתרגל אליו, ותמצאי את הזמן להקדיש לעצמך, ולו בתחום האכילה. הנחיות כלליות לתפריט: לאכול ארוחות מסודרות, 3 ארוחות מסודרות ועוד 2-3 ארוחות ביניים. (אם את קמה בלילה להאכיל, אני ממליצה לשמור את ארוחת הלילה לשעה זו, במידה ואת רעבה). קבעי לך ממש שעות פחות או יותר קבועות ותעמדי בהן. אכלי שפע של ירקות. השתדלי לאכול אותן בכל ארוחה. אכלי עד 3 מנות פרי ליום. הפחיתי מזון מטוגן. הרבי באכילת מוצרי חלב עד 5%. מכיוון שאינך אוכלת בשר, כדאי לדאוג לצריכת החלבון. מוצרי חלב זה מקור אחד. מקור נוסף הוא ביצים. כדאי גם לשלב אכילת קטניות, כמו שעועית יבשה, גרגירי חומוס, עדשים, עם דגנים כמו אורז, פסטה, קינואה וכד'. השילוב יוצר חלבון מלא. שתי לפחות 12 כוסות מים. השתדלי לשלב פעילות גופנית עד כמה שניתן. אפשר לצאת לטייל עם התינוקת בעגלה. מעבר לזה, לא נתת פרטים על משקלך וגובהך, אז קשה לי להמליץ על צריכה קלורית. בברכה מוניקה קרן