נבטים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לך מוניקה קורן אני מנביטה זרעים וקטניות לאכילה ,האם יש באכילת הנבטים תועלת בריאותית מוכחת ?אם כן מה היא ? תודה מראש נאוה
לא הזכרת מה ספציפית את מנביטה-לא נורא תפרטי בפעם הבאה.ואפרט יותר גם אני.אישית אני שונא אותם אבל כל הכבוד על היוזמה וכן יש באכילת נבטים מספר תועלות בריאותיות מוכחות. 1) בהנבטה עולים מס' האנזימים שבנבט. אנזימים אלו משרתים אותנו מאחר והם תורמים לתהליכי עיכול נאותים של שומנים, פחמימות וחלבונים- דבר שמביא אותנו לשאוף לאכילה מוגברת של נבטים על מנת לשמור על מע' עיכול סדירה. אנזימיי עיכול אלו פועלים בתוך הבלוטות והאיברים של מע' העיכול, ולכן אנשים הסובלים מחוסר באינזימי עיכול ימצאו פתרון נאה באכילת נבטים מסוגים שונים. 2) בתהליך ההנבטה, מייד בתחילת ההתפתחות, מכילים הנבטים את הערך הגבוה ביותר והמשובח ביותר במזון וכן חלבונים, שומנים ופחמימות במצב של פרוק חלקי (אודות לאנזימים שיש בו)- דבר שהופך את עיכולם לקל מאוד (בין היתר מפאת גידול בויטמינים מקבוצת B שערכם עולה פי 600). 3) ויטמינים ומינרלים בכמויות ענק- בתהליך ההנבטה הכמות מוכפלת במאות אחוזים וזהו פתרון טוב למי שלא מרבה באכילת ירקות, ובייחוד בזמן החורף כאשר שיש דרישה לויטמנים לחיסון הגוף. ויטמין C הוא אחד הבולטים שבתהליך ההנבטה. כמותו נעשית רבה יותר: 20 מ"ג ויטמין C למאה גרם. 4) חומצות אמינו חיוניות (כאלו שחובה לקבלן מהמזון) ואיכותיות- מומלץ לצמחונים אשר אינם מקבלים את חומצות האמינו ההכרחיות. כמותן בתהליך ההנבטה עולה גם כן במאות אחוזים. 5) עזרה בנשימה תאית בגלל כמות האנזימים הרבה ישנה עזרה לגוף בתהליכים מטבולים שונים, כגון נשימה תאית ומניעת התחמצנות התאים. בהקשר זה כמותו של ויטמין E, הידוע כנוגד חמצון, עולה בהנבטה פי 300!!! (מונע הזדקנות וממזער נזקיי קרינה). 6) האנזימים בנבט משמשים כאנטי דלקתיים וניתן להיעזר בהם למלחמה במחלת הסרטן. 7) דיאטתי- הנבט אינו מזון משמין, מכיל אנרגיה זמינה (סוכרים פשוטים המתפרקים מהר) , סיבים תזונתיים (תחושת שובע ארוכת טווח) והאנזימים שבהם עוזרים לשריפת שומן ולבניית שריר. בברכה
שלום נאוה, כל הכבוד על ההשקעה. לנבטים ערך תזונתי גבוה. אפשר לקרוא באתר: http://www.alummot.co.il/%D7%A0%D7%91%D7%98%D7%99%D7%9D בברכה מוניקה קרן