הליכה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
06/02/2008 | 15:25 | מאת: שירלי
יש לי שתי שאלות ואשמח אם תענו לי על שתיהן על כל פרט בשאלה: 1) אם הולכים הרבה אבל הליכה לא מהירה האם גם אז נשרפים קלוריות ואפשר לרדת במשקל ולשפר את הכושר הגופני? 2) אם אני לא יכולה ללכת הליכה מהירה הרבה זמן מה עדיף יותר אם מבחינת ירידה במשקל ואם מבחינת שיפור הכושר הגופני מה עדיף ללכת הליכה מהירה במשך חצי שעה/שעה או ללכת הליכה רגילה לא מידי איטית אך לא מהירה במשך יותר זמן יותר משעה?
07/02/2008 | 17:06 | מאת: מוניקה קרן
שלום שירלי, גם בהליכה איטית נשרפות יותר קלוריות מאשר במצב של מנוחה. אורח חיים המבוסס על פעלתנות יתרה לעומת יושבנות, תגרום להוצאה אנרגתית גבוהה יותר. אך פעילות זו לא תביא לשיפור בכושר הגופני. מבחינת ירידה במשקל, עדיף לחיות חיים פעלתניים עד כמה שניתן, ללכת ברגל במקום לנסוע, לעלות במדרגות במקום במעלית וכו'. וכן לעשות פעילות גופנית מוגברת יותר, כמו הליכה מהירה. מתחילים עם פרק זמן קצר יותר, של חצי שעה, ועם הזמן משתפר הכושר הגופני, ואפשר להאריך את משך הפעילות וגם את עוצמתה. בברכה מוניקה קרן