שתיה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
13/02/2008 | 12:32 | מאת: מיכל
האם בשתית מים הקיבה מתרחבת כמו באכילה? אם אני ישתה המון אז הקיבה תגדל מאוד ואז תהיה "רעבה"? אני רוצה להכנס למשטר דיאטה בשתית מיים ומפחדת שזה יגרום לקיבה להתעצם... את תשובתכם בהקדם, תודה
לקריאה נוספת והעמקה
14/02/2008 | 16:02 | מאת: מוניקה קרן
שלום מיכל, נפח הקיבה במצבה המכווץ הוא כ-150 מ"ל והיא יכולה לגדול עד פי 10, כלומר 1.5 ליטר. גם שתיית מים מרובים, הרבה יותר מכוס או שתיים בבת אחת, יכולה לגרום להתרחבות הקיבה. כאשר הקיבה מתמלאת, מתרחבת, נוצר לחץ על דפנותיה, שזה אחד מהשדרים שעוברים למוח המסמנים על שובע. לכן, אם תרחיבי את קיבתך ע"י שתיית מים מרובה, עלול להגרם האפקט הזה. יחד עם זאת, זה אינו הסיגנל היחיד בעזרתו אנו חשים שובע. ישנם אנזימים המופרשים, בנוכחות מזונות (ולא מים), רמת סוכר שעולה בדם (גם לא בעקבות שתיית מים) ועוד. כל אלו לא יושפעו משתיית מים ולא יגרם רעב יתר, אך גם לא שובע. אני ממליצה על שתייה מרובה בכלל, ובעת תהליך הרזיה בפרט, אך הכל בגבולות הסביר ומים בוודאי שאינם אמורים להחליף מזון. בברכה מוניקה קרן