שאלה בנושא רדוקטיל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
צהריים טובים (-: רציתי לשאול לעצתכם, קיבלתי מרופאת המשפחה מרשם לרדוקטיל מינון 10 מ"ג אחרי חודש של שימוש ללא שום שינוי בהרגשה ובכלל היא החליפה לי את המרשם לקסניקל 3 פעמים ביום בטענה שזה אותו דבר ופשוט כל גוף מגיב אחרת אולי זה ישפיע, אני לוקחת את הכדורים 3 ימים בינתיים ואין שום תחושה, שינוי! רציתי לשאול מדוע, אני יודעת מחברות שלקחו רדוקטיל ולא שינו כלום בחיים שלהם וירדו בחודשיים 8 ק"ג, אני מתאמנת המון כל יום במשך שעתיים אירובי ובנוסף משקולות ולא זז הרברס מה קורה איתי? בדיקות דם הראו שהכל תקין מבחינת הבלוטה שהיתה בתת אבל מאוזנת כבר שנים בעזרת אלטרוקסין 100 !! אני בת 31 מה עושים? ועוד שאלה קטנה יש לי אפשרות להביא מארה"ב את הכדור שהיתה עליו כתבה ב"לאשה" בשם "אולי" האם ידוע לכם עליו משהו? תודה והמשך יום מדהים מירי
מירי שלום: רדוקטיל וקסניקל הינן תרופות שונות לחלוטין עם מנגנוני פעולה שונים , רדוקטיל מגבירה תחושת שובע וקסניקל מפחיתה את ספיגת השומנים במעי ואין לו שום השפעה על התיאבון .במידה ורדוקטיל 10 מ"ג לא נתן תגובה מספקת מקובל להעלות את המינון ל- 15 מ"ג. לגבי התרופה מארה"ב את ודאי מתכוונת ל- ALLI , שזה למעשה קסניקל שנמכר ללא מרשם רופא במינון של 60 מ"ג במקום 120 מ"ג, כך שמדובר באותה התרופה בדיוק רק במינון נמוך יותר. חשוב לי לציין שכל תרופה שתיקחי חייבת להיות מלווה בדיאטה מאוזנת ושינוי אורח חיים, התרופות עוזרות לתהליך ולא באות במקומו . אם את נתקלת בקושי בירידה במשקל והבירור הרפואי תקין,רדוקטיל יחד עם פעילות גופנית ודיאטה יכול לעזור אך עלייך להתמיד ולהיות סובלנית, זה יכול לקחת זמן. התייעצי עם דיאטנית קלינית או רופא שעוסק בתחום ההשמנה כדי לוודא שהדיאטה שלך נכונה. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי