שלום רב
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי לשאול האם דיאטה ללא אכילת פחמימות טובה לירידה במשקל? האם המשקל שיהיה לי לאחר דיאטה זו יישמר או שמא אני אעלה בחזרה במשקל?
דיאטה נכונה כוללת פחמימות,שומנים וחלבונים בצורה מאוזנת. הסיכוי שלך לשמור על משקלך התקין לאחר דיאטה הוא 5% לערך במשך 5 שנים.כלומר 95% מהאנשים שעשו דיאטה חזרו ועלו בחזרה במשקל תוך 5 שנים.30% מתוכם העלו אפילו יותר מאשר משקלם בתחילת הדיאטה. בברכה
שלום מור, כדי לרדת במשקל צריך לגרום שההוצאה האנרגטית היומית של גוף תהיה גדולה יותר מהצריכה, כלומר מכמות הקלוריות שאוכלים. הגוף זקוק לכל רכיבי התזונה, כלומר גם פחמימות, גם לחלבונים וגם לשומנים (ומיקרונוטרינטים נוספים), אך אפשר לתקופה מוגבלת לצמצם את צריכת אחד מהם. הסיכוי להצליח לשמור על המשקל לאחר הירידה תלויה ביכולת לשנות את הרגלי האכילה באמת. לכן, בדיאטות בהם אוכלים מזון מאוד מוגבל, חד גוני, והדיאטה היא עונש, קיים סיכוי גבוה שבסיומה, את תחזרי לאכול כמו לפני הדיאטה, מה שהביא אותך מלכתחילה למשקל גבוה, ותעלי חזרה במשקל. לכן אני ממליצה על דיאטה מתונה יותר, המשלבת את כל רכיבי התזונה, ולפעמים גם מזונות עתירי אנרגיה, סוכר או שומן, כדי שאפשר יהיה להתמיד בה לאורך זמן ממושך ולאמץ אותה לתמיד. בברכה מוניקה קרן