פענוח בדיקות דם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
23/02/2008 | 20:56 | מאת: איציק
השאלה שלי מה זה אומר הערך 200 אם הוא יגיע ל- 240 וכל השאר יהיה בתחום אז אין מקום לדאגה
23/02/2008 | 21:06 | מאת: דן-1
איציק-קבל פרוט נוסף לשאלתך ( הכולסטרול הכללי) מה זה: הכולסטרול הוא חומר דמוי שומן המיוצר בכבד והמצוי בכל תאי הגוף ובזרם הדם. הגוף משתמש בכולסטרול כדי לייצר הורמונים רבים, חומצות מרה וגם ויטמין D . כל איברי הגוף משתמשים בכולסטרול לצורך קיומם היום-יומי. ערכים תקינים: פחות מ-200 מיליגרם לדציליטר. ערכים גבוהים: מצביעים על סיכון לפתח מחלת לב טרשתית, על תת-תפקוד של בלוטת התריס (היפותירואידיזם), על מחלת כליות, על סוכרת או על צמקת כיס המרה (צירוזיס). רמות של 240 מיליגרם לדציליטר מכפילות את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. הריון עלול להעלות את רמות הכולסטרול. ערכים נמוכים: נגרמים בשל תפקוד יתר של בלוטת התריס (היפרתירואידיזם), מחלות כבד, ספיגה לקויה של מזון, תזונה לקויה, זיהום בדם או חוסר בוויטמין 12B. כאן המקום להדגיש שאין משמעות רפואית רבה לסך הכולסטרול. מערך בדיקות מלא של פרופיל השומנים מעניק אינפורמציה רבה יותר. בהחלט ייתכן מצב שבו תיראה רמה גבוהה של סך הכולסטרול, בעוד שפרופיל השומנים יהיה תקין, והנבדק בריא. בברכה
24/02/2008 | 21:57 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
תשובתו של הגולש מלאה ועיניינית , אשמח להתייחס שוב אם יש צורך . בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי