שלום, יש לי שאלה על הרגלי האכילה שלי
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/02/2008 | 17:01 | מאת: לינוי
אני בת 20 גובה 1.63 ושוקלת 55. אני לא מרוצה מהמשקל עליתי לאחרונה 5-4 קילו ואני רוצה לחזור לעצמי! פעם אחרונה שעשיתי דיאטה אכלתי המון סלט אבל המון בוקר צהרים ערב, עם גבינות, טונה ומה לא ... עבדתי המון ההיתי על הרגלים המון ואכלתי ארוחות יותר קטנות במהלך העבודה ובערב דופקת ארוחה אבל בריאה ! הבעיה שעליתי במשקל עקב משבר נפשי, והקיבה שלי התרחבה, אני עובדת כמעט אתו דבר והמטבוליזם שלי יותר טוב משל פעם, שותה הרבה יותר נוזלים, למרות שאני קמה ב7 אני אוכלת רק ב12 אני לא מצליחה להכניס לפה משהו לפני, חוץ מנס קפה ו2 עוגיות. מה אני יכולה לעשות כדי באמת לאכול מנות קטנות, כי לרוב אני פתאום נתקפת רעב והצלחת מתמלאה והקיבה מתפוצצת ... וזאת הבעיה, שכבר לא בא לי סלט למרות שבכל ארוחה אני מקפידה על ירקות טריים.רוב הדברים אצלי בבית דלי שומן, האם המעבר ללחם מחיטה מלאה\7דגנים וכו' גם יכול לעזור? ... אז מה אני יכולה לשלב לאכול בעבודה שגם "ישביע" אותי. והאם הליכה 2-3 בשבוע יכולה לעזור למרות שאני על הרגלים 9 שעות ביום... (שבשבילי זה מעייף יותר) ... בתודה מראש.
לקריאה נוספת והעמקה
27/02/2008 | 17:03 | מאת: לינוי
אני רוצה להוסיף ולומר שהפסקתי עם שוקולדים או במבות שההיתי אוכלת הרבה והנוזלים שלי זה בדרך כלל מים\מים בטעמים או ספרייט במקרה הגרוע. ויש לי נטייה לאנמיה אז אני משתדלת כמה שיותר לאכול בשר או עוף על פני גבינות שהייתי אוכלת המון.
28/02/2008 | 00:13 | מאת: דן-1
משקלך תקין בברכה
28/02/2008 | 00:11 | מאת: דן-1
גופך מתנגד להגיע למצב של תת תזונה משקלך תקין בברכה
01/03/2008 | 22:42 | מאת: מוניקה קרן
שלום לינוי, אני מבינה שאת רגילה לשקול פחות, אך גם כרגע את במשקל תקין ורזה. כדי לרדת עוד במשקל, דרושה לך מוטיבציה גבוהה ועלייך לצמצם את צריכת המזון שלך, כי כאמור כבר עכשיו משקלך נמוך. ראשית, עלייך להבחין בין מצבים בהם את אוכלת מתוך רעב, כזה שהבטן קצת מקרקרת, או מסיבות רגשיות אחרות, כמו לחץ, דכדוך, חרדה, שעמום וכו'. האפשרות השניה, היא אכילה מיותרת, שבד"כ כרוכה בקלוריות רבות וריקות ומאוד מפריעות לשמירה או ירידה במשקל. מבחינה תזונתית חשוב לאכול ארוחות מסודרות, 3 ארוחות עיקריות ועוד 2-3 ארוחות ביניים. להתחיל לאכול ארוחת בוקר. אינך חשה רעב בשעות הבוקר, את גם בוודאי עסוקה בעבודה, אך הגוף "זוכר" את זה ובד"כ יהיה פיצוי ואכילת יתר בשעות אחה"צ או הערב, שבהן את בבית, פחות עסוקה ועם מקרר זמין לידך. ירקות הם חלק חשוב מהתזונה, אך לא עיקרה. כדאי לאכול ירקות בכל ארוחה, אך לאכול לידם גם מזונות אחרים כמו לחם (רצוי מקמח מלא -משביע יותר), אורז, קינואה, קטניות, מוצרי חלב עד 5%, דגים, בשר וכו'. כדאי להמעיט באכילת מזון מטוגן, חטיפים וממתקים. פעילות גופנית מגבירה את ההוצאה הקלורית היומית. למרות שאת פעילה בעבודה, רצוי ליצור מצב של הוצאת אנרגיה נוספת, מעבר לפעילות היומיומית. צעידה של 40 דקות לפחות, 3-4 פעמים בשבוע היא אפשרות טובה. בברכה מוניקה קרן
02/03/2008 | 21:17 | מאת: שרלוט
אני בת ב14 שוקלת בין 55 ל60 לא ממש זוכרת זה טוב...? ואיך אפשר להוריד בטן מהר כי יש לי רק בטן???