מה עדיף? שומנים או פחמימות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
08/03/2008 | 02:35 | מאת: אסתר
שלום! אני נורא מבולבלת מכל עודף המידע בעניני דיאטה. יש דיאטות דלות שומן שזה הרבה פחמימיות ודיאטות דלות פחמימות ורב שומנים. מה עדיף? שמתי לב שאם אני אוכלת הרבה פחמימות אני גם יותר רעבה והרבה שומנים (פרוטאינים) אני הרבה פחות רעבה. אבל יש לי כולסטרול גבוה אז כמה ביצים ובשר אני יכולה לאכול. בכלל אני לא משתגעת על פירות וירקות והאמת אוהבת רק סטייקים וסוכרים ועל כן יש לי 20 קילוגרם מיותרים שאני צריכה להיפטר מהם. וגם המון צרבות. מה ההמלצה לדיאטה שאפשר להחזיק איתה מעמד ולא להיות רעבים כל הזמן. תודה
לקריאה נוספת והעמקה
08/03/2008 | 18:49 | מאת: מוניקה קרן
שלום אסתר, זו הבעיה עם מידע באינטרנט: המידע הוא כללי, לא תמיד ברור המקור שלו, והוא אינו מהווה המלצה אישית עבור אף אחד. את מתארת שלל עניינים שיש להתיחס אליהם כשרוצים לבנות תפריט בריא לירידה במשקל. אני ממליצ הלך לפנות ליעוץ פרטני ולמצוא לך מסגרת לצורך הרזייה טובה ובריאה. בנתיים, אנסה לעשות מעט סדר. יש 3 רכיבי תזונה עיקריים: 1. פחמימות, המשמשים כמקור אנרגיה עיקרי לגוף, שזה כולל דגנים, כמו חיטה, קמח, אורז, קינואה, שיפון, תירס, וגם תפוח אדמה, פירות, סוכר, דבש וכד'. 2. חלבונים (פרוטאינים), שהם אבני הבניין של גוף. מוצרים עשירים בחלבון (שלעיתים עשירים גם בשומן...) הם ביצים, בשר, דגים ומוצרי חלב. קטניות כמו אפונה, עדשים, חומוס, סויה, עשירים בחלבונים ובפחמימות. 3. שומנים, שהם מקור אנרגיה מרוכז מאוד לגוף ומשמשים גם לבניית חלקי תאים שונים בגוף. כל גרם שומן מספק 9 קלוריות, לעומת 4 קלוריות שמספקים גרם פחמימה או חלבון. בנוסף שומנים מהחי כמו בשמנת, חמאה, בשרים שמנים וכו' עלולים לגרום לעלייה בכולסטרול ובשומני הדם ומעלים את הסיכון למחלות. שומנים מן הצומח מומלצים יותר כמו טחינה, שמן זית, אבוקדו, זיתים וכו'. דגים, למרות שמקורם מן החי מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 שתורמות להורדת טריגליצרידים ומפחיתות תמותה ממחלות לב. הדיאטה המומלצת באופן כללי היא כזו הבנויה על 50% מהקלוריות ממקור של פחמימות, עד 30% שומנים והשאר חלבונים. אם את סובלת מיתר כולסטרול, את צריכה לצרוך דיאטה דלת כולסטרול ודלת שומן רווי. בברכה מוניקה קרן