עודף טריגליצרידים אצל ילדים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לנכדתי בת ה-6 גילו בבדיקת דם עודף חמור בטריגליצרידים בדם. להפתעתי רופא הילדים לא ייחס לזה חשיבות יתר. מה הסכנות של תופעה זו אצל ילדים האם יש טיפול ומה הדיאטה הנכונה? לנכדתי יש עודף משקל באיחוד באיזור הבטן.גם כל הזמן רוצה לאכול וטענת שהיא רעבה. אודה לכם מאוד על תשובה. למרות מהשאומר הרופא אני מאוד מודאגת .
לקריאה נוספת והעמקה
שלום סופי, הסכנות בעודף טריגליצרידים אצל ילדים דומה לסכנות אצל מבוגרים: מגדיל סיכון לתחלואת לב, התפתחות סוכרת מסוג 2 ומחלות נוספות ששכיחותן עולה בהקשר להשמנה. איני יודעת על אילו ערכים מדובר, כך שבאמת קשה לי להביע את דעתי על חומרת המצב. בכל מקרה כדאי להתיעץ עם דיאטנית לגבי התזונה ואורח החיים במשפחה. חשוב להבין שאצל ילדים בגיל 6 עיקר השינוי צריך להעשות ע"י ההורים. בברכה מוניקה קרן
שלום סופי, לדעתי כדאי לקחת אותה לחוות דעת נוספת. עדי