קושי בלרזות.
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב. יש לי בעיה שדי מתסכלת אותי. יש לי בעיה לרדת במשקל. אני מתאמנת במכון כושר כ-4 עד 5 פעמים בשבוע ואוכלת באופן מבוקר ומסודר (אפילו פחות מידי לדעתי). גובהי הוא 1.67 ומשקלי כ 75 ק"ג ואני בת 21. איני מצליחה לרדת במשקל. עשיתי את כל הבדיקות הדם וכולן יצאו תקינות כולל בלוטת תריס ובדיקה הורמונלית. הכולוסטרול שלי קצת גבוה אך זו בעיה תורשתית כי גם בתקופה שלפני שעליתי במשקל תמיד היה לי כולוסטרול גבוה ובנוסף איני צורכת מאכלים המכילים שומן רווי (מרגרינה, גבינה צהובה וכו'). כיום אני נוטלת ראקוטן מאחר ובמהלך השירות הצבאי בנוסף לעלייה במשקל הופיעו לי פצעים. האם הראקוטן יכול לעקב את הירידה במשקל? בנוסף אני סובלת מגלי חום רבים ואגלי זעה בבית השחי גם שקר, האם זו יכולה להיות חלק מהבעיה של הירידה במשקל? האם יכול להיות שכן יש לי בעיה בבלוטת התריס שבדיקת הדם לא איבחנה? ואם כן לאיזה רופא עליי לפנות? איזה תחום? איזו בדיקות עלי לבקש מרופא המשפחה? בנוסף, אם אגש לדיאטנית, האם היא תוכל להצביע על הבעיה? תודה מראש.
שלום לילי : בגיל 21 ועם בירור הורמונלי תקין לא צריכה להיות לך בעייה לרדת במשקל, בעיקר לא אם את עושה דיאטה מבוקרת ופעילות גופנית . בכל זאת פעמים רבות אני נתקלת במצבים כמו שלך במרפאתי והדבר בהחלט קשה ומתסכל . אבל ..לכל בעייה יש פתרון . ראשית עלייך לודא שאכן עברת את כל הבירור ההורמונלי ,בלוטת מגן היא רק אחת מהסיבות אך קיימות גם אחרות . בקשי מרופא המשפחה שלך שיבדוק את כל ההורמונים הקשורים למשקל עודף, כולל גם איסוף שתן לקורטיזול 24 שעות ופרולקטין בדם . לרואקוטן אין קשר. בהמשך רצוי להתייעץ עם איש מקצוע, רופא /דיאטנית / שיבדקו את מאזן הקלוריות היומי שלך,אצלי במרפאה אני רואה את זה מאוד יפה- כשאני בודקת לעומק והדיאטנית נותנת הנחיות מדוייקות לרוב ניתן להשיג ירידה במשקל . לפעמים גם טיפול תרופתי יכול לעזור. בהצלחה ד"ר סילבינה מצקין לי