עודף חלבונים?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מחבר: נועה תאריך: 12.3.2008 שעה: 22:28 קישורים ממומנים שלום רב ותודה מראש אני צימחונית מזה 12 שנים, טיבעונית מזה שנתיים. אני בת 24 היום, ומקפידה על אכילת קטניות ואגוזים עם דגנים כל יום. אני עושה פעילות אירובית - אופניים, הליכה וכדומה למרות שאינני מרימה משקולות או מכשירים יש לי גוף שרירי מידי לטעמי. האם יתכן שאני צורכת עודף של חלבונים? האם צריכה פחותה יותר של חלבונים תסייע לי להפחית את גדילת השרירים (בעיקר בידיים ובירכיים) האם יהיה זה בריא להפחית את צריכה הקטניות ליום-כן-יום-לא במקום כל יום? יש לי שאלה נוספת - האם יש אמת בשמועה שממתיקים מלאכותיים עלולים לגרום לסרטן והאם הסיכון בשימוש רב בהם גדול יותר מהסיכון שבסוכר? (אין לי עודף משקל) תודה רבה נועה
שלום נועה, אכילת עודף חלבונים אינה גורמת לעיה במסת שריר. עודף רכיב מזון מסוים הופך לשומן. כנראה שמבנה הגוף שלך הינו שרירי באופן טבעי, ולכן קל לך יחסית להגדיל את מסת השרירים גם ע"י פעילות גופנית אירובית. נסי להתיעץ עם מדריך כושר מוסמך לגבי הפעילות המתאימה לך. בברכה מוניקה קרן