עזרה בדיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בן 21, גובה 1.80 משקל 96, מבנה גוף רחב לא מזמן השתחררתי, ועקב פציעה בצבא בא ישבתי בבית הרבה זמן עליתי בשנה 22 ק"ג, הגעתי ממשקל של 82 ל104. לפני כחודש וחצי התחלתי דיאטה משולבת בריצות (פעם פעמיים בשבוע), אחרי 5 שבועות רזיתי כבערך 8 ק"ג. יש לי כמה שאלות לגבי המשך הדרך 1. אני לא מבין, ולא מצאתי מידע מפורט, למה צריך לאכול קלוריות. סליחה על החוסר הבנה, אבל אני אוכל בערך 2-3 פרוסות לחם קל בצהריים, בערך חצי גביע קוטג' בערב-לילה, ובין לבין אם אני מרגיש רעב אז אני אוכל מעדן 0% שומן. איך אכילה כל כמה שעות תורמת לדיאטה? ובכלל איך קלורויות עוזרות לה? קראתי שצריך קלוריות כדי שיהיה מה לשרוף, אך אם אין קלוריות זה לא השומן שנשרף? 2. משהו שיותר מוזר לי ואם אוכל לקבל הסבר בנושא- בשישי שבת אני כמעט ולא מגביל את עצמי- אוכל מסודר- אוכל לחם רגיל (בכומיות נורמליות) הרבה אוכל (משתדל לא מטוגן), ובימי ראשון תמיד אני יורד במשקל, איפה ההגיון פה? תודה על העזרה
שלום, תלך לדיאטנית אתה נכנס למצב של הפרעות אכילה!!!!! עדי
שלום לך, השאלה השנייה שלך היא למעשה התשובה על הראשונה. אבל אנסה לפרט יותר. הקלוריות הן מדד לאנרגיה שאנו מקבלים מן המזון והגוף משתמש בה לצרכים של תפקוד יומיומי כמו נשימה, בניית תאים, פעולת הלב, המוח, פעולות פיסיות כמו הליכה, ישיבה, ריצה, בקיצור כל מה שהגוף עושה. כאשר יש חוסר באנרגיה, כלומר הגוף זקוק ליותר אנרגיה ממה שאנו אוכלים, הוא אמור להשתמש במאגרי השומן -וכך אתה מרזה. אך במציאות זה לאפשוט כל כך. הגוף לא "ממהר" לפרק את מאגרי השומן. במקום זאת, קודם הוא יכול לפרק שרירים למשל. וכך אתה אמנם יורד במשקל, אך לא מרזה, כיוון שמאגרי השומן כמעט ולא צומצמו. לכן צריך לאכול. צריך להגיע לאיזון בין אכילה של פחות קלוריות ממה שהגוף זקוק, כדי ליצור מחסור ונאלץ את הגוף להשתמש במאגרים, לעודד אותו לפנות למאגרי השומן ולא לשרירים וזאת ע"י פעילות גופנית, וגם למנוע מצב שהוא "חושב" שאין אוכל בכלל ועליו לחסוך באנרגיה. דבר שגורם להורדת חילוף החומרים הבסיסי, מה שגורם להאטת קצב הירידה במשקל עם הזמן, והופך את השמירה על המשקל למאוד קשה. זה על קצה המזלג. מקווה שעזרתי מוניקה קרן