עיכול איטי/מהיר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, רציתי לדעת מה הן הסיבות שמערכת העיכול שלי כל כך איטית [פעם לשבועיים בערך אני עושה צואה וגם אז ממש ממש קצת]? והאם משקלי תקין וכמה אני צריכה לרדת, בת 15 מטר 164 שוקלת 66
מערכת עיכול או יותר נכון חילוף חומרים זה הרבה עניין של גנטיקה, אבל עדיין אפשר לעזור למערכת העיכול על ידי אכילה של תפריט תזנה מאוזן עם סיבים תזונתיים, ירקות, להרבות בשתיית מים, לאכול פחות פחמימות מורכבות, בקיצור תפריט תזונה יומיומי מאוזן שיספק לגוף שלך את מה שהוא צריך לגדילה(את בכל זאת בת 15 ויש לך עוד הרבה זמן לגדול) אך גם יתרום לחילוף חומרים נכון, וזה בין היתר למה שתפריט תזונה טוב עושה(יש לאכילה נכונה המון בונוסים). עם זאת, פעם בשבועיים להיכנס לשירותים נשמע לי די מדאיג, חשבת ללכת לרופא ולהיבדק בענין? יכול להיות שזה לא קשור לחילוף חומרים או לתזונה ויש בעיה אחרת. אני הייתי הולך להיבדק.
שלום דנה, תדירות היציאות היא עניין מאוד איש, שתלוי בכל מיני גורמים. אך יציאה פעם בשבועיים זה באמת מעט מאוד. עלייך לפנות לדיאטנית שתעריך את התזונה שלך ותמליץ איך לשנות אותה כדי להסדיר את היציאות. באופן כללי כדאי לאכול תפריט רב סיבים: הכולל ירקות ופירות בקליפתם, דגנים מלאים. להוסיף יוגורט פרה ופרו ביוטי לתפריט (לדוגמה אקטיביה). חשוב לשתות הרבה מים, לפחות 12 כוסות ליום. כדאי לשלב פעילות גופנית סדירה ברוב ימות השבוע. המשקל שלך ביחס לגובה ולגיל הוא מעט גבוה וכדאי לרזות בכמה ק"ג. בברכה מוניקה קרן