עזרה!!!
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/04/2008 | 15:33 | מאת: הילה
שלום, שמי הילה בת 18 וחצי גובה:1.65, משקל:80. הנני יודעת שמשקלי גבוהה מידי ואני צריכה להורד 10-12 ק'ג כדי להגיע למשקל תקין לפחות. שמעתי על כמה דיאטות כגון:מרק כרוב, ד'ר חרמוני של שיטת שבוע סלט עם גבינות שבוע שני סלט עם דגים שבוע שלישי סלט עם חזה עוף...האם דיאטות כאלה הם אפקטביות? האם אני יכולה לעשות את הדיאטות האלה? אם לא, אז מה את ממליצה לי? חשוב לי לציין שהנני עושה םעילות גופנית שעתיים ביום.
12/04/2008 | 11:00 | מאת: מוניקה קרן
שלום הילה, כל דיאטה שבמסגרתה את מפחית האת הצריכה האנרגטית, הקלורית שלך עובדת ויורדים במשקל. בוודאי שכשאת אוכלת שבוע שלם רק מרק או רק דגים עם ירקות או רק... את אוכלת פחות מבד"כ ולכן יש ירידה, בד"כ מהירה במשקל. הבעיה היא הטווח הארוך יותר. מה קורה "כשניגמרת" הדיאטה? האם את ממשיכה לאכול תפריט דל יותר בקלוריות כדי לשמור על משקלך החדש? האם את חוזרת להרגלייך הישנים, ועוד גרוע מכך, אוכלת הרבה יותר כדי לפצות על שבועות הסבל? האם למדת בכלל דרך חדשה לאכילה בריאה? התשובה היא שאחרי דיאטות בזק כאלה אנו חוזרים להרגלינו הישנים, מעלים חזרה במשקל, בד"כ עם ריבית וחוזרים למעגל האכזר. אני מאמינה וממליצה על דיאטות מתונות, מאוזנות מבחינת רכיבי התזונה בהן, שגורמות להפחתת צריכת האנרגיה ובד בבד מלמדות כיצד לשנות הרגלי אכילה. כך ניתן להתמיד לאורך זמן ובהמשך להצליח לשמור על המשקל הנמוך. נסי לאכול בצורה מסודרת, 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות לאורך כל היום. אכלי ליד שולחן, במטבח או בפינת האוכל, ולא תוך כדי צפיה בטלוויזיה, מחשב, שיחת טלפון וכו'. אכלי לאט, לעסי היטב. המעיטי באכילת מזון מטוגן, חטיפים וממתקים. אכלי שפע ירקות, העדיפי דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%. אכלי פירות במידה (2-3 מנות ליום). שתי הרבה מים, לפחות 10 כוסות. המנעי משתייה מתוקה. התמידי בפעילות הגופנית שאת עושה. בברכה מוניקה קרן בברכה מוניקה קרן