רעב מורט עצבים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 26 בריאה. אוכלת שלוש ארוחות ביום בשעות קבועות ובין הארוחות אוכלת פרי או שותה קפה/תה. משתדלת שלא להשאר רעבה. הבעיה מתחילה כשאני לא אוכלת את הארוחות שלי בזמן- אם אני מפספסת ארוחה בשעה אני הופכת להיות מאוד עצבנית, ומרגישה חולשה כללית וכאבי ראש ואף לעיתים צורך לבכות. הדבר מפריע לי לתפקד בעבודה. האם יש לכך פיתרון או שמא עלי להשלים עם הצרכים של הגוף שלי?
שלום איילת, אני מבינה שהתופעה גורמת לך לחוסר נוחות בחיי היומיום, אך היא נורמאלית לגמרי ואפילו בריאה. אכילת ארוחות מסודרות, עם ארוחת ביניים קטנה באמצע (פרי, יוגורט, חטיף) היא המומלצת מבחינה תזונתית. אני מציעה לך להחזיק אתך באופן קבוע פרי, כמה קרקרים, חופן בייגלה, חטיף דגנים, כריך או כל ארוחה קטנה אחרת בתיק או במקום שבו את נמצאת. אכלי אותה במידה שאת רואה שאת עלולה לפספס את הארוחה הקבועה שלך, כדי למנוע את הרעב הגדול והתחושות שמלוות אותו. ארוחת הביניים הנוספת הזו תתן לך אפשרות לדחות את הארוחה המרכזית בעוד 1-2 שעות. בברכה מוניקה קרן