בעיה בריאותית נעצר לי המשקל היות ואני עושה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
דיאטה עצמאית אני בת 18 הגובה שלי 1.74 שקלתי ליפני חודשיים 75 קילו ועכשיו אני שוקלת 68 בזכות הדיאטה שעשיתי אני לא אוכלת בשר אני צימחונית בכול יום המאכל הקבוע שלי בעבודה (בבלינסון) בשעה 13:00 אני אוכלת שניצל סויה עם ירקות וטחינה ואם לא בא לי שניצל סויה אז אורז או פירה וב18: אני אוכלת פירחיות עם קוטג' וירקות ומתי שאני רוצה לנשנש משהו אני אוכלת מלפפון או נס קפה או אשל וכול יום זה מה שאני עושה אוכל קבוע (כבר נימאס) אבל אני שורדת ויש רצון להמשיך ובזמן האחרון אני מתחילה לא להרגיש טוב כואבות לי הברכיים פיתאום אני אנמית בטרוף והפסקתי לרדת במישקל כאילו זה נעצר אז מה לעשות להמשיך בדרך הזאת ? זה תופעות לוואי אני רוצה להמשיך לרדת במישקל אני מסוגלת לעשות הכול בישביל זה אבל להשאר בריאה. יש דרך אחרת? ועוד משהו אני משלבת ספורט 2 פעמים בשבוע שעה בערך כולל הליכה ועוד שאלה לגבי ההליכה מה עדיף לאכול לפני או אחרי כי אם אני אוכלת לפני נוצר לי תחושה של להקיא והקאתי פעם אחת אני חייבת תשובה בימהרה מה לעשות? המון תודות .. חן
שלום חן, תפסיקי את הדיאטה שאת עושה כי את לא מרגישה טוב ממנה. עדיף שתלכי לדיאטנית. עדי
שלום חן, ירדת יפה מאוד במשקל, כ-7 ק"ג תוך חודשיים. זו בערך התקופה שיש עצירה פיסיולוגית בירידה במשקל. לא לגמרי ידועה הסיבה, אך במהלך ההרזיה, יש תקופות שבהן ההרזיה מואטת או נעצרת. צריך פשוט להתמיד בתכנית ולהיות סבלניים והיא תתחדש תוך כמה שבועות (זה לא קל, אני יודעת). בקשר לאנרמיה, צריך לעשות ברור: האם מאגרי הברזל התרוקנו, או ויטמין B12 או גורם אחר. האם את צמחונית במשך תקופה ארוכה? גשי לעשות בדיקות דרך רופא המשפחה. כדאי לשלב בתפריט גם קטניות, כמו עדשים, שעועית, חומוס, אפונה. אלו בשילוב עם דגנים כמו כוסמת, אורז, פסטה נותנים חלבון באיכות של בשר וגם תורמים ברזל. בברכה מוניקה קרן
כן במיקרה אתמול ההיתי אצל רופאת משפחה והיא הפנתה אותי לעשות בדיקת דם תודה לך נתת לי חשק להמשיך חג שמח והמון בריאות