זמני ארוחות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לך! רציתי להתחיל לאכול מסודר יותר ורציתי להתייעץ לגבי זמני הארוחה מהן השעות שמתאימות לכל ארוחה בוקר, צהרים, ערב. וכן אם מבצעים פעילות גופנית כמה זמן ממולץ לאכול לפני כמה לחכות מהארוחה עד הפעילות וכן האם מומלץ לאכול משהו לפני פעילות ואחרי ואם כן מה? תודה!
שלום לך, זמני הארוחות הם בתלות ללוח הזמנים של כל אדם. כדאי לאכול ארוחת בוקר עם היקיצה או תוך שעה ממנה. בהמשך יש לאכול כל 3 שעות בערך. ארוחת ערב כדאי לאכול 3-4 שעות לפני השינה. ניתן לאכול כשעה לפני השינה ארוחת לילה קטנה. לדוגמה אדם שקם בשעה 6:30-7:00, צריך לאכול א.בוקר-7, ביניים- 10, א.צהריים- 13, אחה"צ - 16, א.ערב- 19 וארוחת לילה אפשרית בשעה 21-22, בהנחה שהולך לישון בשעה 23:00. לגבי פעילות גופנית, יש גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון: סדר היום והאכילה באופן כללי, סוג הפעילות והעצימת שלה, משקל, גיל וגובה של האדם ועוד. ככלל לא כדאי להתחיל אימון כשהקיבה מלאה, כי זה מפריע. מצד שני גם לא במצב של רעב ממושך, כי אז יש הפחתה ביכולות האימון ומסיימים אותו עם רעב מוגבר מאוד שקשה להתגבר עליו. בברכה מוניקה קרן