בן 5 בולמוס אכילה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/04/2008 | 11:01 | מאת: אמא
שלום רב, בעייתי קצת מוזרה ואנני חושבת שכ"כ נפוצה אך מטרידה את מנוחתי מאוד. בני בן 5 ילד בריא בדרך כלל, גבוה לגילו ( בערך 114-115 ס"מ) שוקל כ- 20 ק"ג. הוא אינו שמן אך יש לו כרס מאוד גדולה, מבדיקה של רופאת ילדים טוענת שלא מדובר על משהו כירורגי, אין בעיה עם יציאות ויש לו הרבה שומן בבטן. בשבועות האחרונים הילד ממש בבולמוס של אכילה, מתעסק סביב האוכל המון!!! הוא מסוגל לאכול ארוחת צהריים שלמה, אחריה חטיף ואחריה שוב לאכול קציצה ותפוח אדמה- נראה לי מוזר. אוכל ארוחות מסודרות מאוד, אחרי הגן מאוד מאוד מאוד רעב, אתמול לדוגמא אכל 3 פרוסות לחם אחרי הגן והמשיך להתלונן על רעב ואחרי שעה אכל ארוחת ערב מלאה- אבודקו, חביתה, גבינה לבנה, חומוס, שוקו לשתיה. שאלתי היא האם הדבר מעיד על איזושהיא בעיה איתו? אולי משהו פסיכולוגי שעובר עליו? האם יכול להיות קשור לתקופת גדילה ף הוא יאוד גבה בחודשים האחרונים. אני מאוד מטורדת מפחדת שיפתח תסמינים של ילד שמן יש לו נטיה להשמנה כמו לאביו. אודה מאוד על תשובתך אם
לקריאה נוספת והעמקה
16/04/2008 | 11:09 | מאת: adi
שלום אמא, לא הייתי מציקה לו בנושא אבל הייתי שואלת דיאטנית ילדים בקופת חולים. עדי
17/04/2008 | 17:56 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, משקלו של בנך תקין ביחס לגילו וגובהו. מעבר לכך את מתארת תופעה מאוד טריה, כלומר אינה נמשכת זמן רב. היא יכולה לנבוע מכל אחד מהגורמים שציינת. יכול להיות שזאת תקופת גדילה כלשהי. כדאי לשוחח עם רופא הילדים שלו, שמכיר אותו תקופה ארוכה ואת התנהלות הגדילה שלו. אם התופעה נמשכת, ואת חושבת שיש עניין פסיכולוגי, כדאי לבדוק מה גורם לשינוי בהתנהגות. ילדים צעירים אינם מפתחים הפרעת אכילה מהיום למחר. צריך לבדוק את הסביבה: האם יש משהו שמפריע לו, בבית, בגן, האם אוכל בגן כרגיל וכו'. מקווה שעזרתי מוניקה קרן