שאלה בנוגע למאזן קלוריות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/04/2008 | 17:39 | מאת: גיא21
אני מתחיל להתאמן רוצה להוריד קצת מאחוזי השומן ולהתחטב... אני קורא הרבה חומר ויש לי שאלה. מתוך כתבה כלשהי: "...העיקרון מאחורי כל חיטוב או למעשה דיאטה הוא פשוט: צריך להוציא יותר קלוריות מאשר מכניסים. מושג זה נקרא מאזן קלורי ומבטא למשל שאם אכלת 2000 קלוריות ביום ושרפת 2300 אז אתה במאזן שלילי של 300 קלוריות...." 2 שאלות. 1. איך אני יודע כמה קלוריות אני אוכל כל יום וכמה אני שורף באימון? 2. נאמר ויש לי דרך למדוד, אם אני נגיד עושה אימון כל יומיים אז אני אוכל נגיד ביום 2000 קלוריות ביומיים זה יצא לי 4000 ואז עושה אימון של 4400 זה יתפוס ? או שזה כבר יהפוך לשומן ויהיה יותר קשה להוריד את זה? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2008 | 10:35 | מאת: מוניקה קרן
שלום גיא, לכל מזון שאוכלים יש ערך קלורי. ניתן לחשב את כל סוגי המזונות והכמות שלהן וכך למצוא את צריכת הקלוריות היומית שלך. לגבי ההוצאה הקלורית, זה יותר מורכב, כי בכל פעילות שורפים קלוריות, לא רק אימונים ממש, וכן הגוף מוציא אנרגיה על שימורו, על פעולת הנשימה, בניית תאים, חשיבה, פעילות הלב וכו'. יש שיטות בהן ניתן למדוד בפועל את ההוצאה הקלורית (בד"כ מבוצע במעבדה) ויש דרכים להעריך, עפ"י הגיל, המשקל, רמת הפעילות היומית וכו'. במהלך אימון הגוף שורף אנרגיה ממאגרים שונים ביניהם מאגרי השומן. בברכה מוניקה קרן