שתיה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, קיבלתי מתזונאית תפריט דיאטה ונאמר לי לשתות 3 ליטרים מים ביום. עד עכשיו שתיתי 6-8 כוסות ביום. לפני כן לא אהבתי לשתות וגם לא הייתי צמאה במיוחד. העליתי את הצריכה לפי ההנחייה ל-12-14 כוסות. מאז אני הרבה יותר צמאה... השתן עדיין כהה.... זה לא משנה את הרעב... ואם אני לא מגיעה ל 12 כוסות כואב לי הראש מה שלא היה לפני כן. האם הצריכה הגבוהה של הנוזלים אכן הכרחית? תודה
שלום מיקה, ההנחיה לשתייה מרובה יותר, ממה ששתית קודם, היא חלק מתזונה נכונה וצריכת נוזלים טובה. אדם ששותה 6 כוסות מים ליום מיובש באופן קבוע בדרגה מסוימת. הגוף שלנו מסתגל ולומד להסתדר עם מה שיש. יחד עם זאת כשהחזרת לו ואת מספקת את כמות הנוזלים הדרושה, הוא משתמש בה. כמו כן חזרה אלייך תחושת הצמא כי הגוף "הבין" שעכשיו אם צועק שצמא את מגיבה ושותה. זו תגובה חיובית. צריכת הנוזלים הגבוהה בשמן דיאטת הרזיה מומלצת, כיוון שיש שימוש במים בתהליך פירוק השומן ואנו רותים לעודד תהליך זה. נוסף על כך, אנשים רבים נוטים לבלבל בין תחושת הצמא לתחושת רעב, וכדי לעקוף מכשול זה רצוי לעודד שתייה מרובה. יחד עם זאת, מים אינם תחליף למזון. אם את חשה רעב מוגבר, סימן שהתפריט שלך די מדי בקלוריות והסיכוי שתתמידי בו לאורך זמן כך הוא קטן. התיעצי שוב עם הדיאטנית. תוספת של עוד 100-200 קלוריות ליום, עשויה לפתור את בעיית הרעב מבלי לפגום באופן משמעותי בירידה במשקל. בברכה מוניקה קרן