לא מצליחה להרזות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
12/05/2008 | 11:12 | מאת: ענת בוזגלו
שלום אני בת 25 משקלי כרגע הוא 74 קילו והגובה שלי 1.76 מאז שאני זוכרת את עצמי אני עושה דיאטות יורדת ומעלה חזרה את המשקל כרגע אני מאוד מתוסכלת אני מבצעת פעילות גופנית כשעה-שעה וחצי 4 פעמים בשבוע(ספינינג,אירובי,חדר כושר)ובנוסף מבצעת דיאטה:נס קפה או קרונפלקס בבוקר,ארוחת צהריים מלאה ללא לחם,פרי ובערב אני אוכלת סלט עם גבינה או ביצה. חודשיים אני מבצעת את הדיאטה הזו ואני לא מרזה לכן החלטתי להפריד בא.צהריים את הפחמימות והחלבונים(פעם תפו"א מבושל+סלט או מנה בשרית+סלט רציתי לדעת את דעתך על זה? תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
12/05/2008 | 22:18 | מאת: nodietman
אני ממליץ לך לחשוב לפני שאת פונה לדיאטנית/דיאטה: תסתכלי סביבך , תקראי בפורום, האם זה לא ברור? כולם עשו יותר מדיאטה אחת, כולם עלו וירדו במשקל, ממש יויו, כולם ניסו הרבה ספורט ומעט אוכל וגם הפוך, כולם אכלו לפי תפריט "מסודר", כולם נמנעו מאוכל שהם אוהבים, כולם ספרו קלוריות, כולם סבלו ועדיין סובלים, כולם הלכו לדיאטנית, כולם עדיין שמנים ואפילו העלו כמה קילוגרמים מאז כתוצאה מכישלון הדיאטה, וכולם עדיין מחפשים דיאטה, המסקנה ברורה: דיאטה לא עובדת ולא תעבוד אף פעם! למה את מחפשת להמשיך בכיוון שלא עזר לאף אחד מעולם? גם אלה שירדו ושמרו ואפילו מצליחים לשמור(בודדים בלבד) על המשקל, סובלים מאוד ונשארו שמנים בראש. הם אולי רזים יותר פיזית אבל בראש הם נשארו שמנים. הם עדיין סופרים קלוריות, הם עדיין חוששים לאכול את מה שהם אוהבים, הם עולים על המשקל בכל יום ורועדים מפחד, הם עושים ספורט בלי הפסקה גם כשהם לא ממש רוצים כי הפחד משחק תפקיד מרכזי... את עדיין רוצה דיאטנית או דיאטה? לדיאטניות יש חלק משמעותי מאוד בכישלון, הן לא יודעות איך הגוף שלנו פועל, אין להן מושג איך פועל המנגנון הביולוגי של הגוף שלנו. כל הידע שלהן הוא טעות אחת ענקית ומשום מה אין להן את היושר המקצועי והמוסרי לומר את האמת ולהפסיק להטעות את הציבור. זה לא רק הדיאטניות, זה גם מאמני הכושר שחושבים שספורט הוא חלק בלתי נפרד מהרזיה(ממש לא נכון) ושצריך להגיע ל"מאזן קלוריות שלילי"(גם כן שטות ומיתוס עלוב). אני ממליץ לך לברר קודם איך באמת פועל הגוף שלך. אולי תגלי שהגוף שלך מדהים, פשוט גאון. יקירתי, הגוף שלך הוא מכונה ביולוגית משוכללת ביותר. הוא מבצע אלפי תהליכים בגוף בלי שתתערבי וגם בענייני הרזיה את לא צריכה להתערב. הוא יודע לחשב בעצמו את הקלוריות שאת מכניסה לפה, הוא יודע לכמה קלוריות בדיוק הוא זקוק ומתי בדיוק הוא זקוק להם. מופתעת? מדהים נכון? את יודעת מה מדהים אפילו יותר? הגוף שלך גם מעביר לך את כל האינפורמציה הזו כל הזמן, בכל יום. את מבינה, את לא צריכה לשבור את הראש מתי לאכול וכמה קלוריות ובטח לא צריכה להימנע מהאוכל שאת כל כך אוהבת. הגוף שלך עושה את העבודה עבורך כי זה חלק מהמנגנון הביולוגי שלו שאת נולדת איתו. למעשה, כשהיית תינוקת את היית קשובה מאוד לגופך. דרשת אוכל כשהגוף שלח לך איתות שהוא זקוק למזון והפסקת לאכול ברגע שהאיתות פסק, כלומר הגוף שבע. זה מנגנון שנולדת איתו, לא משהו מלאכותי ומזוייף כמו דיאטה שהיא משטר מאוד לא טבעי ובטח לא הגיוני, ולא משנה אם קוראים לה "מאוזנת" או כל שטות אחרת. אבל, אמה מה, ההורים שלך התחילו אחרי מספר חודשים לדחוף לך אוכל לפה גם כשלא היית רעבה. הם החליטו עבורך שאת רעבה וגם כמה רעבה בדיוק ופשוט דחפו לך אוכל כי הם חושביפ שיש להם מושג מהחיים. זה נמשך בצורה כל כך אינטנסיבית שתוך זמן די קצר את פשוט שכחת מהגוף שלך ומהאיתותים שלו. את הפסקת להיות קשובה לגוף ועברת לאכול בשעות מסויימות שלא קשורות לצרכים של הגוף וגם אכלת בכמויות מסויימות שאף אחד לא ביקש ממך(לפחות לא הגוף שלך). אין דיאטן בעולם שיודע לכמה קלוריות הגוף שלך זקוק, אין אחד כזה. רק הגוף שלך יודע כי זו ההתמחות שלו. יקירתי, לגוף שלך יש שאיפה ביולוגית להיות רזה וקליל ולא כבד ומסורבל. הוא ירזה בקלות אם תלמדי(את צריכה ללמוד מחדש את מה שהיה טבעי עבורך כשהיית תינוקת) איך להיות קשובה לו. כדי לרזות צריך ללמוד לזהות רעב פיזי(לא רעב ריגשי, לרעב הריגשי צריך לדעת לתת מענה הולם ולא אכילה) ושובע פיזי. אין צורך לספור קלוריות, לאכול תפריט מסודר ולעשות הרבה ספורט. הרזיה לא קשורה לספורט, הרזיה תגיע בקלות אם תתני לגוף את הצרכים שלו ובזמן שהוא דורש אותם. כל מה שסיפרתי לך כאן מאוד יפה אבל בלי להיפטר מהראש הדיאטטי שלך אין סיכוי בעולם שתצליחי לעשות משהו. הראש הדיאטטי הוא המיכשול הכי גדול שלך. את חייבת להחליט שדיאטה היא לא הדרך כי את מבינה שהיא רק יכולה להחמיר את הבעיה. זה לא יהיה קל אולי אבל זה יהיה לכל החיים. את תלמדי להכיר את הגוף שלך ואיך להיות קשובה לו על מנת שתוכלי לחיות בחופש מוחלט מבעיות של דיאטה ומשקל. יהיה לך חג עצמאות יום יום כל היום וזה יהיה חג שמח במיוחד. אני אומר את כל הדברים האלו מתוך נסיון. ניסיתי את הדרך של הספורט והדיאטה , וזה כמובן לא הביא לתוצאות חיוביות בטווח הארוך. ברגע שלמדתי את הגישה הזו שנקראת "הרזיה ללא דיאטה" חיי השתנו. אני אוכל כל סוג אוכל שאני רוצה, לא סופר קלוריות, לא עושה ספורט , ויורד במשקל בלי שום מאמץ! אני מאבד שומן בלבד כי זו לא דיאטה. בדיאטה הגוף מאבד את מה שהוא יכול להרשות לעצמו לאבד" מים ואחר כך שריר ורק בסוף שומנים. זה המנגנון הטבעי של הגוף. ברגע שתתני לגוף שלך את הצרכים שלו ובזמן הוא יפטר מהעודפים כי הוא שואף לכך. אני ממליץ לך להיכנס לפורום ולקרוא את המגוון העצום של השאלות והתשובות. מנהלות הפורום ישמחו לעזור לך, יש גם אפשרות לליווי אישי שלרוב האנשים הוא מאוד חשוב. במיוחד אני ממליץ על קריאה בעמוד 47 (באמצע העמוד). ורד שואלת שאלות מעניינות ומקבלת תשובות מאלפות שיעזרו לך מאוד להבין את הגישה. את יכולה גם לפנות אלי במייל אם יש לך שאלות: [email protected] בהצלחה!
13/05/2008 | 11:25 | מאת: דליה שוורץ
בעיקר מתוך האזנה לגוף ניתן להגיע ולשמר משקל תקין. אבל לא מזיק אם בדרך מוודאים שיהיו זמינים מוצרים דיאטטים משביעים כמו לחם מלא קל, תרסיס שמן לטיגון וסוכרזית בשתיה, למי שממש ממש קשה לשתות מים. וגם, לגוון את האמצעים האלה. לדוגמא, לשתות גם משקאות ממותקים באספרטיים אבל במידה. אני מדללת חצי חצי במים את המשקאות שאני שותה. לא צריך כל כך מתוק. מדי פעם להתפנק באיזה משהו ממש מתוק, כמו קצת חלבה או ריבה על הגבינה הלבנה שעל הלחם, וכדומה. מאוד משביע גם תירס צעיר שלם: בקופסת שימורים, המון אוכל מעט קלוריות...
13/05/2008 | 16:41 | מאת: מוניקה קרן
שלום ענת, לדעתי כדאי לבדוק קודם את כמות הקלוריות שאת צורכת במשך היום. למשל: כמה קורנפלקס את אוכלת בארוחת הבוקר? יש הבדל בין אכילת קורנפלקס לשתיית קפה. מה זה נקרא ארוחת צהריים מלאה? וכו'. אולי את פשוט אוכלת הרבה מדי קלוריות ולכן אינך מצליחה לרזות. האם לא ירדת כלל? אפילו לא 2 ק"ג? בברכה מוניקה קרן