חלב פרה או חלב סויה?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יותר ויותר הפכתי מודעת לתזונה הנכונה ולהשפעתה על חיי וחיי משפחתי הן בריאותית והן נפשית, וכמובן מבחינת הורדת המשקל העודף ושמירת המשקל לאחר מכן. עברתי לא מזמן לשתיית חלב סויה במקום החלב הרגיל מה עדיף? ומדוע?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום קטי, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. חלב פרה מקורו מן החי, לכן מכיל כולסטרול (לא הרבה, 13 מ"ג ל-100 מ"ל חלב). כמו כן מכיל לאקטוז, שישנם אנשים שמתקשים בעיכולו. יחד עם זאת הוא מכיל יותר סידן וויטמין D מחלב סויה. חלב סויה לעומת זאת מכיל יותר חלבון מחלב פרה, ללא כולסטרול. אך מכיל הרבה פיטואסטרוגנים, שעשוי להיות בעייתי בכמות גדולה לילדים ולנשים עם סרטן השד. זה על קצה המזלג. כלל הברזל לתזונה בריאה הוא גיוון. כך אפשר להנות מהיתרונות של כל מזון, מבלי לסבול מחסרנות. בברכה מוניקה קרן