אשמח עם תעני ..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
עם אני צריכה לאכול ביום 1700 קלוריות (סתם לדוגמא) . ואני אוכלת כל היום חטיפים ממתקים שזה צורך 1700 קלוריות .. זה משמין יותר?! או שזה אותו דבר!?# תודה . ליטל
היי ליטל, כן, הממתקים משמינים יותר ולא תורמים כלום לגוף. עדי
שלום ליטל, מבחינת האיזון האנרגטי 1700 קלוריות, הן 1700 קלוריות ולכאורה המקור שלהן אינו חשוב. אך בפועל זה לא לגמרי נכון. הגוף מקבל מן המזון פרט לאנרגיה גם אבני בניין (חלבונים), ויטמינים ומינרלים המשמשים אותו לתהליכים שונים. גם תהליכי העיכול של רכיבי תזונה שונים (חלבונים, פחמימות ושומנים) אינם זהים ויש לכך השלכה על הניצול של האנרגיה מהמזון. לכן, חשוב לאכול מזון מגוון. אכילה של חטיפים וממתקים שעשירים בשומנים, סוכרים, ודלים ברכיבים האחרים יכולה עם הזמן להביא לתת תזונה והשמנה (נישמע צירוף בלתי אפשרי, אך הוא קיים לצערי). בברכה מוניקה קרן