שלום, אשמח לחות דעת
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/10/2008 | 16:26 | מאת: מישל
אני בת 15 וחצי, 1.68 ושוקלת בערך 50 קילו. אני אוכלת בריא מאוד (לדעתי.. אשמח לשמוע את המלצותיכם) ומאוד מודעת למה שאני אוכלת, חלבונים, פחמימות, שומנים, מדד גילקמי... התזונה שלי מבוססת על מזון אורגני, כמעט הכל דגנים מלאים, צורכת פירות וירקות, מקפידה על חלבונים ומוצרי חלב בין 1.5% שומן ל5% (לעיתים רחוקות מוצרי חלב שמנים יותר...). בשנתיים האחרונות גם אוכלת מספיק בשר. בקושי אוכלת מזונות מעובדים ומהירים, אם סוכר אז חום, לא נוגעת במשקאות מוגזים וכל הדיאט למיניהם ממש ממש לא.. צורכת שומנים מאבוקדו ואגוזים..בחודשיים-שלושה האחרונים הורדתי בצורה משמעותית את הצריכה של שוקולד וסוכרים פשוטים (גם לפני כן היתה נמוכה מאוד....) בתור קינוחים אני אוכלת פירות, עוגיות גרנולה או משהו בסגנון ואם כבר שוקולד אז מריר 70% וכ'ו וכ'ו.. חשוב לציין שהשינויים לא נעשו בשביל דיאטה אלא בשביל אורח חיים בריא ונעים יותר. כמו כן הפסקתי לאכול אחרי 9 בערב.. תמיד היה לי אורח חיים בריא בבית אבל בזמן האחרון התחלתי להקפיד יותר מחוץ לבית. אני לא יודעת אם זה קשור, אבל לאחרונה אני מרגישה לפעמים נפילות סוכר, אני מרגישה חולשה בעצמות וחוסר אנרגיה.. אבל זה קורה לעיתים רחוקות כל שאר הזמן אני מרגישה טוב מאוד. ואולי עכשיו זה בגלל הצום של אתמול? עם זאת.. בחודש האחרון התחילה לי נשירת שיער (לא קריטית אבל לא היה אף פעם). המחזור שלי אף פעם לא היה סדיר, לא קיבלתי מחזור כבר שנה וחצי בערך.. לא יודעת אם הדברים קשורים זה לזה ויש המון מידע אבל אשמח לשמוע מה אתם חושבים.. אולי יש לי מחסור בברזל?
לקריאה נוספת והעמקה
13/10/2008 | 12:55 | מאת: עדי מילר
שלום מישל לאור מה שאת מתארת אני מאוד ממליצה לפנות לרופא המשפחה לשם בירור רפואי (עליך לעדכן אותו במחזור הלא סדיר, בחולשה, נפילות סוכר וכו' כדי שיוכל להגיע לאבחנה הנכונה ולשלוח אותך לבדיקות הדרושות), בהחלט יש מקום לבצע בדיקות דם ולשלול חוסר בברזל, B12 וכו'... למרות שהינך מקפידה לאכול בריא ומאוזן משקלך נמצא מתחת לטווח התקין ולכן אני ממליצה להתחיל להגדיל את כמויות המזון, בהדרגה כמובן. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי