שאלה לעדי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום עדי,אשמח לחוות דעתך על התפריט שלי. בת 22 וגובהי 1.63 .אינני נשקלת אך אניח בסביבות ה-52-59 ק"ג. בוקר:כוס נס קפה עם מנת דגני בוקר.צהריים:3 חזה עוף של "מאמא עוף" 3%עם 2-3 כוסות פחמימה כמו קוסקוס,אורז וירקות+לחם קל 33 קלוריות לפרוסה עם כף טחינה.(לפעמים אני מוסיפה גם 4 אגוזי מלך).ערב:ירקות +חביתה (4 פעמים בשבוע),חצי גביע גבינה 5% ,יוגורט אקטיביה,כוס דגני בוקר מחיטה מלאה ו-3 שזיפים מיובשים ותפוח.עליי לציין כי אינני אוכלת בין הארוחות ,ולא אוכלת דברי מתיקה. האם התפריט בסדר? (עליי לציין שאיני מקבלת מחזור סדיר).כשאני אוכלת מעבר לתפריט זה, אני מרגישה ממש רע עם עצמי, שכביכול אכלתי יותר מדי... מה דעתך? תודה מראש וחג שמח,רינת.
שלום רינת ככלל אני ממליצה לאכול כל 3-4 שעות כלומר שרצוי לאכול 5-6 ארוחות ביום, 3 ארוחות עיקריות ו 2-3 ארוחות ביניים שיכולות להיות מנת פרי, יוגורט, חטיף אנרגיה, סנדביץ וכו'... זה נשמע שקיים אצלך החשש מפני עליה במשקל וחוקים נוקשים שייצרת לגבי תפריטך לאור העובדה שאינך נשקלת, מרגישה רע כאשר קיימת חרגיה מהתפריט ומחזור לא סדיר, מכאן שמדובר בבעיה שלערכתי לא יכולה להיפטר דרך הפורום כיוון שאני מתרשמת שקיימת בעיה עמוקה יותר הקשורה לאכילה ודימוי גוף. אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לדיאטנית קלינית לשם ייעוץ והדרכה. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי