שאלה לדיאטניות ודר לוי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אודה לכם אם תוכלו לענות: 1 האם ידוע כי מלפפונים חמוצים עלולים לגרום לשילשול? (ומה היא ההגבלה הסבירה למספר מלפפונים חמוצים ביום) 2 האם ידוע כי אצות עלולות לגרום לשילשול? (הכוונה בשתי השאלות היא האם ידוע שקיימת רגישות מסויימת באחד מהמוצרים הנל) 3 האם גריסים שווים בערך הקלוריות לאורז? או שהם בעלי יותר/פחות קלוריות? וכמה למאה גרם מבושל? תודה רבה
שלום.. רציתי לדעת מה המשקל התקין ביחס לגובה שלי שהוא 165 .. מבנה הגוף שלי הוא בינוני .. כרגע אני שוקלת 81 קילו ..
שלום ראשית כדי לדעת מה הטווח התקין של משקלך עלי לדעת את גילך, במידה והינך אחרי גיל 18 הטווח התקין לגובה 1.65 מטר הוא 60-70 ק"ג. את אכן צודקת מלפפונים חמוצים בכמות גדולה עלולים לגרום לשלשול עקב העובדה שהם עשירים במלחים אשר גורמים למעבר רב של נוזלים לכיוון המעי הגס מה שעלול להוביל במקרים מסוימיים ליצירת שלשול, ולכן לאנשים רגישים המלצתי לא לאכול יותר מ- 2-3 מלפפונים חמוצים בארוחה. אחת מתכונת האצה הינה השפעה על חילוף החומרים ולכן אנשים רגישים עלולים לסבול משלשול במידה וצורכים כמויות גדולות מדי של אצות. לגריסים ואורז יש ערך קלורי זהה, מאה גרם לאחר בישול שווה ל- 120-130 קק"ל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי