נתרן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שמתי לב להופעת בצקות בגופי לאחרונה והבחנתי שאני אוכלת הרבה גבינות עם אחוזי שומן נמוכים וצורכת הרבה מלח האם הבצקות כניראה בעקבות כך? אם כן איך עליי לדעת כמה נתרן/מלח לצרוך? חשוב לי מאוד תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
שלום מזל להופעת בצקות עשויות להיות סיבות שונות ולכן עליך לפנות לרופא המשפחה על מנת לבדוק את מקור הופעתם. ההמלצה כיום של צריכת נתרן עומדת על 2.4 גרם נתרן ליום. על מנת להפחית את צריכת הנתרן עליך להפסיק להמליח את המזון ולהסתפק במלח שכבר נמצא בו, להמעיט באכילת מאכלים מעובדים ומלוחים כמו חמוצים, בשר מעובד, חטיפים מלוחים וכו' ולהפחית את השימוש בבישול באבקות מרק ורוטב סויה העשירים בנתרן. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי