שתיה מרובה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
22/01/2009 | 13:12 | מאת: אביב
בת 33 בריאות תקינה שותה בין 3 ל5 ליטר מים ביום האם זה מסוכן לבריאות? ) שותה רק מים -3/4נס קפה ביום חשוב לציין שאני לפני חתונה ולעיתים שותה הרבה גם בגלל לחץ שאני שרויה בו (חשה מחנק וצמא בלתי נשלט) אמרו לי ששתיה מוגזמת חוץ מהרעלת מים עלולה לדלל חומרים חיונים בגוף כגון ויטמנים וחוץ מזה לשחרר רעלנים בגוף האם אוכל לקבל הסבר קצר לנושא? תודה על תשומת הלב.
לקריאה נוספת והעמקה
22/01/2009 | 19:14 | מאת: עדי מילר
שלום אביב ראשית מזל טוב, הרעלת מים נחשבת למצב נדיר הקשור לרוב במחלות מסוימות. ככלל במצב של שתיה מרובה ( מעל 6-7 ליטר ביום, תלוי במשקל גוף) עולה נפח הדם, מה שמוביל לדלול המרכיבים הנמצאים בו (לדוגמא נתרן ואשלגן) כך שהתאים מקבלים ריכוז נמוך של מרכיבים אלו העשוי לפגוע בתפקודם התקין. לכן, כמו בכל דבר אחר הקשור לתפקוד הגוף, חשוב לשמור על איזון, לא מעט מדי וגם לא יותר מדי. כמות הנוזלים המומלצת לנשים הינה כ- 10-12 כוסות ביום. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי