דיאטה בהריון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/04/2009 | 20:29 | מאת: נוןגה
שלום. סליחה מראש על השאלה הארוכה ותודה מראש על התשובה :). בחמישה החודשים האחרונים טיילתי בחול במסגרת ירח דבש עם בעלי הטרי. במסגרת הכיף כיף כיף שעשינו לא הכי הקפדתי על מה שנכנס לי לפה וזכיתי בעשרה קילוגרמים עודפים. אני שוקלת 73 קג וגובהי 158. אני מעונינת להוריד את העשרה קילוגרמים העודפים שהצטברו אצלי. אני למודת נסיון בדיאטות והתחלתי דיאטה מאוזנת ומזינה של 1200 קלוריות ביום, המפוזרים על פני שש ארוחות ומתרכזים באופן מאוזן בחלבון, פחמימות מורכבות (הרבה קטניות) פירות וירקות אורגניים, עם כמות קטנה של שומן בלתי רווי. עשיתי ספורט המשלב חמש פעמים בשבוע שעה של אירובי פילומטריקס ועבודת שריר. ופעמיים בשבוע הליכה של שעה. התמדתי בדיאטה הזו שבועיים והרגשתי נהדר, אלא שמה? לשמחתי הרבה גיליתי היום שאני בהריון. אני מאד שמחה על כך כמובן, אבל חוששת להתחיל הריון עם עודף של עשרה קילוגרם ומחפשת להמשיך בדיאטה שתאפשר לי לרדת במשקל. אני שוהה כעת בארצות הברית וחוזרת ארצה רק באמצע מאי, כך שאי לי אפשרות לגשת לייעוץ אצל דיאטנית. אני רוצה להוריד את עשרת הקילוגרמים העודפים למרות ההריון. אני חוששת מהריון במשקל גבוה, גם מבחינה בריאותית וגם אסתטית.. ירידה ל63 קג תהיה מושלמת בעיני. בקיצור אני רוצה לרדת במשקל גם במצבי וממש צריכה עזרה בנושא. כמובן שאני רוצה לרדת במשקל באופן מאוזן ובריא שלא יפגע בעובר ועם זאת לא איטי מדי. אציין כ בשל דיאטות רבות בעבר (אני בת 30 סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס) המטבוליזם שלי די חלש. בבדיקת קצב חילוף חומרים (בדיקה בשכיבה שבוחנת כמויות חמצן שנוצרות במנוחה מוחלטת או משהו כזה) הומלץ לי לאכול 1400 קלוריות לשמירה על המשקל ו1140 קלוריות בלבד לירידה במשקל. מהי עצתך? מותר / מומלץ לעשות דיאטה בהריון? איזו כמות קלוריות מינימלית ניתן לצרוך בהריון מבלי לפגוע בעובר? איזו התעמלות גופנית מומלצת? מה קצב הירידה במשקל המותר בהריון על שלביו השונים אם בכלל? לגבי מאכלים מותרים ומזונות מומלצים לדיאטה מאוזנת בכלל ובהריון בפרט קראתי לא מעט חומר ויש לי ידע מספיק (אני מקוה). סליחה על המכתב העמוס. כל מידע יסייע לי. תודה רבה רבה נוגה.
לקריאה נוספת והעמקה
05/04/2009 | 13:34 | מאת: עדי מילר
שלום נוגה ראשית המון מזל טוב !!! חשוב לי לציין שגם אם התחלת את ההריון בעודף משקל, הריון זה לא הזמן להתחיל דיאטת הרזיה. את זה תוכלי לעשות אחרי הלידה. בינתיים חשוב שתקפידי לאכול מגוון, מאוזן ובריא, תפריט המכיל כ- 1500 קק"ל. כלומר, איני ממליצה לך לנסות להוריד את כל העשרה ק"ג שהעלת אך אני בטוחה שאם תקפידי על תזונה נכונה בשילוב עם פע"ג מתונה (לגבי פעילות ספציפית את מוזמנת להפנות את השאלה לפורום אימון, כושר גופני ותזונה) תצליחי למנוע עלייה במשקל במהלך ההריון. לא מומלץ לרדת יותר מחצי ק"ג בשבוע במהלך ההריון. חג שמח עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי