אלכוהול וגליצרידים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/07/2007 | 22:12 | מאת: דורון
שלום מבדיקת דם לאחר צום שעשיתי לאחרונה התקבלו תוצאות גליצרידים גבוהה גליצרידים = 268 מ"ג כל שאר תוצאות הדם (סוכרים וכולסטרול היו תקינים) האם העובדה ששתיתי אלכוהול ערב לפני הבדיקה (כ 9 שעות) משפיעה על תוצאה זו (למרות שבאתי לאחר צום) ? אני מקפיד על פעילות גופנית למרות שיש לי קצת משקל עודף BMI = 26.6 ו 21.5 אחושי שומן בגוף אני גבר בן 32 בהנחה שלא הייתי צם בכלל והייתי מגיע לבדיקה לאחר ארוחה דשנה - מהיא כמות גליצרידים נורמלית ? תודה דורון
30/07/2007 | 10:11 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום דורון: רמת הטריגליצרידים המומלצת לאחר צום של 12 שעות הינה 150 מ"ג % . קיימת חשיבות רבה לצום המלא ( מותר לשתות מים - לא אלכוהול) שלפני הבדיקה וגם למידת ההקפדה על תזונה נכונה בתקופה שלפני הבדיקה. על פי נתוני ה- BMI שלך אתה בעודף משקל ,אך אחוזי השומן שלך לא גבוהים. ההמלצה הינה שינוי אורח חיים , הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית,טיפול בגורמי סיכון ובדיקה נוספת לאחר 3 חודשים . בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי